שטייניץ: "ישראל מתמודדת עם משבר גלובלי קשה ביותר"

(עדכון) - שר האוצר אמר הדברים היום בכנס הרצליה, במרכז הבינתחומי ■ הגיב לדיווחים בדבר המלצת מבקר המדינה על פיטוריו, בעקבות דוח אסון הכרמל: "היה בלבול קל לגבי אחריות המשרד; תוצאותינו מראות על הצלחה יחסית"

"החוסן הלאומי מושתת על 3 יסודות: היסוד הראשון הוא החוסן הראשוני והתרבותי, ואת זה קשה למדוד; שני מרכיבים נוספים, הינם החוסן הכלכלי וכמובן החוסן הביטחוני", כך אמר היום (ד') שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ, בפתח דבריו בנאומו בכנס הרצליה, אשר מתקיים במרכז הבינתחומי.

"זה כבר 3 שנים אנו מנהלים מלחמה מול משבר גלובאלי הקשה ביותר, שראינו במאה האחרונה וכל כולנו מרוכזים בו", דברי שטייניץ. "מטרת משרד האוצר ושל שר האוצר היא לדאוג לצמיחה, להוריד את האבטלה, להגדיל את ההשקעות", הוסיף.

שטייניץ עקץ את מבקר המדינה, והתייחס לדיווחים כי האחרון ימליץ על הדחתו מתפקידו, במסגרת מסקנות אסון הכרמל: "אני אומר את הדברים הללו, כי לאחרונה היה בלבול קל לגבי מהות האחריות ומהות התפקידים של המשרד".

שטייניץ הוסיף: "אני אומר זאת בסיפוק, כי ביחס לאירופה ולארה"ב התוצאות מראות כי כלכלת ישראל, ובעיקר חלקו של תפקוד האוצר בנדון, מראות על תפקוד סביר - לפחות בהשוואה בינלאומית".

"שמענו בחדשות שבעקבות כשלים ובעיות תפקודיות של הצבא האמריקני באפגניסטן, הנשיא אובמה החליט להדיח את שר האוצר גייתנר ואת ראש אגף התקציבים", התייחס שטייניץ לשמועות בדבר הדרישה שלו להתפטר מתפקידו. "נשמע לכם הגיוני? מסתבר שגם הצבא האמריקני - כמו כל גוף אחר, דרש להרחיב את תקציבו".