החלטה שגויה של מנהיגה לחוצה

גיוס עמרי שרון לקדימה הוא החזרת פקיד שמעל בכסף לתפקידו בבנק, בתירוץ שריצה את עונשו

ציפי לבני צריכה להיות לחוצה מאד אם היא מביאה אליה את עמרי שרון, ועוד מתפארת בו כנכס פריימריס. על מה בנויה ההנחה שעמרי יכול להועיל? אני מניח שאנשי לבני מעריכים שבעזרת השם שרון, אפשר לקבל תמיכה כלשהי אצל מעריצי ראש הממשלה לשעבר.

אנשי לבני גם מציינים את הכישורים הארגוניים של שרון הבן, כישורים שבהחלט יכולים להיות לתועלת רבה במערכת בחירות. אבל לבני ויועציה יודעים היטב שיש בעיה "קטנה" עם עמרי, שקוראים לה הרשעה בעבירות חמורות למדי על חוק המפלגות. עמרי ריצה בכלא כארבעה חודשים, מתוך השבעה שנגזרו עליו.

המנטרה של תשלום החוב

איך פותרת לבני את הבעיה הזאת? - באמצעות הטענה שעמרי שילם את חובו לחברה, בכך שריצה את עונשו, ולכן הוא רשאי עכשיו לעסוק בכל תחום בו יחפוץ. כבר זמן רב שאנשי ציבור נתלים במנטרה הזאת של תשלום החוב. הרשימה ארוכה, וכנראה עוד תתארך, כאשר מבית הכלא ישתחררו כמה מאנשי הציבור, היושבים שם עכשיו.

הדבר המובן מאליו בכל מדינה דמוקרטית, דהיינו שתשלום החוב לחברה לא חל על אנשי ציבור - הדבר הזה משום מה לא מובן לרבים אצלנו. לכן קל למי שמעונין בכך, כמו אריה דרעי, וכמו אנשי לבני עכשיו, לפמפם את זה לציבור. והציבור, כדרכו של הציבור הישראלי, אינו בוחן את השאלה בצורה עניינית, אלא על-פי אמות מידה מפלגתיות ופוליטיות. מה שלא בסדר במפלגה יריבה, הוא בסדר גמור במפלגה שאני תומך בה.

הגדיל לעשות משה דבי, יועצה האסטרטגי של לבני, ששאל היום (ד) בראיון לירון דקל ברשת ב' "מה רוצים, שנקשור את עמרי לגדר בחוות השקמים"? יש אנשים העלולים לקנות את השטות הדמגוגית הזאת. הרי אף אחד לא דורש להגביל את תחומי העיסוק של עמרי. אבל לשירות הציבורי אמורים להיכנס אנשים שלא נפל בהם רבב, בטח לא פלילי. כך זה נהוג ומקובל בכל מקום בו האינטרס של המדינה עומד מעל לאינטרס של המפלגה.

ריצוי עונש אינו תעודת כשרות

ריצוי עונש אינו תעודת כשרות לכל עיסוק. ניקח לדוגמא קופאי בבנק שנתפש במעילה. האם ראוי להעסיק אותו באותו תפקיד? או בכל תפקיד שהוא בבנק? וזה בדיוק מה שעושה מחנה לבני. העבירות, בהן הורשע שרון, בוצעו במסגרת תפקידו במטה הבחירות של אביו. עכשיו מחזירים אותו כדי לפעול בדיוק באותו התחום.

מה קורה אצלנו שכל-כך מתקשים להיפרד מאנשים שהוכחו כבלתי ראויים? האם אין במדינה די אנשים נטולי הרשעה, המסוגלים למלא את התפקיד המיועד לעמרי? מנהיגים הנמצאים בלחץ נוטים לקבל החלטות מוטעות. וזה בדיוק מה שקרה הפעם לציפי לבני.