יותר מ-70 ח"כים לסרקוזי: הסגר לישראל את דורסי לי זיתוני

חברי מטה המאבק למען לי זיתוני גייסו רוב גדול בקרב חברי הכנסת ■ ליברמן: "מתנהלת מערכה לא פשוטה, שבסופה אני מאמין שנראה את הדורסים בארץ"

עכשיו גם הכנסת מתגייסת למענה של לי זיתוני ז"ל. חברי מטה המאבק שפועל להבאת הדורסים להישפט בישראל גייס רוב גדול בקרב חברי הכנסת בארץ על מנת לפנות לנשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בדרישה להסגיר את הדורסים כדי שיועמדו לדין בישראל. מאבקם כבר קיבל את תמיכת רעייתו של סרקוזי, קרלה ברוני, ששיגרה בעבר מכתב תמיכה לאימה של לי.

בימים האחרונים פעלו חבריה של לי בכנסת ואספו חתימות מיותר מ-70 חברי כנסת, שחתמו על המכתב שישוגר בהמשך לנשיא צרפת. בהמשך החודש ימלאו 5 חודשים לתאונת ה"פגע וברח" שבה נהרגה לי בומת הרחובות ויצמן-פנקס בתל-אביב.

בנאום בכנס לשכת עורכי הדין שנערך הערב (ד') בתל-אביב, נשמע שר החוץ, אביגדור ליברמן, אופטימי בנוגע לסיכויי ההסגרה של דורסיה של לי זיתוני מצרפת למשפט בארץ.

"מתנהלת מערכה לא פשוטה, שבסופה אני מאמין שנראה אותם בארץ", אמר ליברמן, כפי שפורסם בגלי צה"ל. אמירתו של שר החוץ עומדת בסתירה לדברים שאמר רק החודש שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, לפיהם ישראל כלל לא ביקשה מצרפת להסגיר את הדורסים.

מקורביה של לי מסרבים להשלים עם העובדה שבזמן שהם עדיין מתאבלים על האובדן, החשודים בדריסה ממשיכים בשגרת חייהם מבלי שאיש נתן את הדין על התאונה הקטלנית.

קלוד איזק, החשוד העיקרי בדריסה, נעצר לאחרונה על-ידי משטרת צרפת לאחר שנתפס נוהג במהירות 156 קמ"ש בכביש בין-עירוני, אך הוא שוחרר לאחר חקירה קצרה.

בדיון שנערך בכנסת בחודש שעבר, אמר שגריר צרפת בישראל כי צרפת עדיין ממתינה שישראל תגיש בקשת הסגרה רשמית של השניים. הוא הוסיף כי לרוב, צרפת אינה נוהגת להסגיר חשודים למדינות שאינן נכללות באיחוד האירופי.

בינתיים, עד שמשטרת ישראל ומשטרת צרפת יתגברו על המכשולים הביורוקרטיים, הדורסים ימשיכו להסתובב חופשיים.