הדולר בשפל של חודשיים: היציג נחלש 0.3% ל-3.727 ש'

דיווחים בעולם על הקפאת השיחות על הסדר חוב ביוון לוחצים מטה את האירו: היציג איבד 0.2% ל-4.8952 שקלים ■ מחר: נתוני התעסוקה בארה"ב

הדולר המשיך להיחלש גם היום (ה') ונסחר בשפל שלא נראה מזה כחודשיים מול השקל, על רקע הראלי בשוקי המניות והיחלשות הדולר בעולם. בשוק המט"ח העולמי ממתינים המשקיעים בדריכות לנתוני התעסוקה שיפורסמו מחר בארה"ב, אשר להם השפעה רבה על השווקים.

הדולר היציג נחלש ב-0.3% ל-3.727 שקלים, ואילו האירו היציג איבד 0.2% ל-4.8952 שקלים. בעולם, הדולר נסחר סביב 1.31 דולרים לאירו, על רקע דיווחים בתקשורת הזרה לפיהם השיחות בין ממשלת יוון למחזיקי האג"ח שלה יושהו. ברשת CNBC דווח כי המו"מ בין יוון לנושיה הוקפא, וגם בבלומברג מדווחים על עיכובים בדרך להסדר החוב.

"ישנה עייפות בשווקים מהמו"מ על הסדר חוב ביוון", אמר לבלומברג ניל ג'ונס, ראש מחלקת מט"ח בבנק מיצוהו. "מזה שבועות אנו מדווחים שהעסקה קרובה והיו ציפיות שההסדר מעבר לפינה. הציפיות הללו התבררו ככוזבות ולכן בשווקים קצת חוששים מהאירו היום".

עם זאת, סוחרים בשוק המט"ח מעריכים שהדולר ימשיך להיחלש בעולם כל עוד יימשכו העליות בשוקי המניות, וזאת בשל העלייה בתיאבון לסיכון בקרב המשקיעים. שוק המניות האמריקני סגר את חודש ינואר הטוב ביותר מזה 15 שנה, עם עליות של עד 4.4% ב-S&P 500. מדדי המניות באירופה נמצאים בימים אלה בשיא של כחצי שנה.

"הדולר לא מצליח לשמור על המומנטום החיובי ונחלש מול מרבית המטבעות בעולם", מוסרים סוחרים ב-ATRADE. "הלחץ על הדולר יילך ויגבר כל עוד העליות בשווקים יימשכו".

כאמור, מחר יפורסמו נתוני התעסוקה החשובים בארה"ב, שלפי הערכות בשוק יצביעו על יצירת 155 אלף משרות חדשות בינואר, ירידה לעומת 200 אלף משרות שנוצרו בדצמבר. לנתוני התעסוקה השפעה מהותית על החלטות הפדרל ריזרב ויש להם חשיבות רבה בייחוד בימים אלה בהם שוקל הפד להשיק תוכנית תמרוץ שלישית בדמות רכישת אג"ח בהיקף של כחצי טריליון דולר. תוכניות דומות בעבר (QE ו-QE2) הובילו להיחלשות הדולר בתקופת רכישות האג"ח.

"הסנטימנט החיובי בשווקים יימשך לדעתי עוד מספר שבועות", אומר דרק מומפורד, מנהל בחברת השקעות והמט"ח רוצ'פורד. "המטבעות הטיפוסיים שנחשבו עד היום למקום מבטחים עבור המשקיעים, כמו למשל הדולר, לקחו כעת צעד אחד אחורה - מה שגורם להתחזקות האירו".