"הבנק המרכזי האירופי לא ימהר להתערב במשבר ביוון"

כלכלן בלגי טוען שהבנק המרכזי ינסה לדחות את התערבותו בעניין יוון ככל האפשר ■ הוא אומר שהבנק המרכזי לא יתערב כל עוד אין הסכם בין יוון לנציגי המגזר הפרטי

הבנק המרכזי האירופי לא ימהר לפרסם את תוכניותיו בעניין סיוע ליוון להפחית את החוב שלה, אלא רק אחרי שממשלת יוון תגיע להסכם עם נציגי המגזר הפרטי בעניין התספורת לחוב היווני, כך מעריך כלכלן מ-ING Group.

מאז תחילת המשא ומתן, המגזר הפרטי לוחץ על הבנקים המרכזיים להשתתף גם הן בתספורת על החוב היווני, זאת בעיקר כדי שההפסדים שלהם מהתספורת יהיו פחותים יותר. כלכלנים מעריכים שהבנק המרכזי רוצה להמתין לתוצאות המשא ומתן ולפיהן הוא יחליט באיזה דרך לנקוט על מנת לעזור ליוון.

"הפוליטיקאים יעשו שמיניות באוויר על מנת לגרום לבנק המרכזי האירופי להתערב כבר בשלב הזה", אמר כארסטין ברזיסקי. "לעומת זאת, הבנק המרכזי ינסה לדחות את ההתערבות שלו בנושא ככל האפשר. למרות שהם לא יסכימו לספוג תספורת, יכול להיות שהם יוותרו על הרווחים מהאג"ח היווני".

נזכיר שממשלת יוון נמצאת במירוץ נגד הזמן להגיע להסכם בעניין התספורת על החוב שלה על מנת להימנע מחדלות פרעון כבר בחודש מארס הקרוב כשיגיע מועד פרעון אגרות חוב בהיקף של 14.5 מיליארד אירו. במידה וממשלת יוון תצליח להגיע להסכמה עם נציגי המגזר הפרטי בנוגע לתספורת, היא תזכה לחבילת סיוע מהאיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי האירופי ביהקף של 130 מיליארד אירו.