זניט, רוכשת המדיה עבור "ידיעות", רכשה קמפיין ל"מעריב"

זניט מדיה בתגובה: "במסגרת מאמצינו לחלץ חובות אבודים בהיקף של מיליוני שקלים שנוצרו לנו כתוצאה מקריסת רשת ACE, ביצענו עסקת בארטר עם 'מעריב'"

לאחר תקופה ארוכה ללא פעילות שיווקית, עיתון "מעריב" חוזר לפרסם ועולה עם קמפיין למבצע גיוס מנויים. אך באופן מפתיע, את הקמפיין, שעלה בעיקר על גבי שילוט חוצות, לא רכשו משרדי הפרסום הקבועים של "מעריב". ל"גלובס" נודע כי הקמפיין נרכש על-ידי חברת זניט מדיה מקבוצת באומן-בר-ריבנאי.

מזה שנים באומן הוא משרד הפרסום של העיתון המתחרה, "ידיעות אחרונות". יצוין כי זניט רוכשת את המדיה גם עבור "ידיעות אחרונות".

אמנם בעידן שבו השוק נשלט על-ידי מספר מצומצם של חברות מדיה, קורה לעתים שחברת מדיה אחת רוכשת מדיה עבור מתחרים. אולם בדרך-כלל מדובר בחברת מדיה שרוכשת מדיה עבור משרד אחר, שלו יש את הלקוח מנוגד האינטרסים.

מה שעוד מעורר פליאה סביב רכישת קמפיין "מעריב" הוא העובדה ש"ידיעות אחרונות" ובעליו נוני מוזס לא נחשבים כסבלניים במיוחד בהתייחסותם למדיות אחרות. כך למשל, "ידיעות" נמנע במשך שנים ארוכות מלפרסם בערוץ 2 מתוך תפיסה כי מדובר במדיה שמתחרה בו "ראש בראש".

יותר מכך, הקמפיין שעלה באמצעות זניט מקדם את אחד הנושאים הרגישים לעיתונים - המנויים. הקמפיין מציג מבצע שבמסגרתו מי שעושה מנוי ל"מעריב" למשך שנה, מקבל 400 שקל לקניות בשופרסל.

מזניט מדיה נמסר בתגובה: "במסגרת מאמצינו לחלץ חובות אבודים בהיקף של מיליוני שקלים שנוצרו לנו כתוצאה מקריסת רשת ACE, ביצענו עסקת בארטר עם 'מעריב' שעוזרת לצמצם את הנזק שנגרם לנו".

תגובת "מעריב" לא התקבלה.