פרויקט תמ"א 38 ענק: חצי רחוב ישופץ בקריית-אונו

לדברי יזמי הפרויקט, דירת 4 חדרים חדשה בפרויקט תימכר בעבור 1.4 מיליון שקל ופנטהאוז חדש יעמוד למכירה החל מ-1.9 מיליון שקל

החברה הישראלית להשבחת מבנים מקדמת פרויקט תמ"א 38 שישתרע על פני חצי רחוב בקרית אונו. מדובר בבנייני רכבת ישנים בני 4 קומות ברחוב פנקס 29 עד 41 בעיר הכוללים 84 דירות בשטח ממוצע של כ-56 מ"ר. במסגרת הפרויקט מתוכננות להיבנות במקום 57 דירות נוספות.

דיירי הבניינים שקידמו במשך שנים תוכנית לפינוי בינוי במתחם ונואשו פנו לאחרונה למסלול של תמ"א 38 באמצעות עורך דינם יאיר רמאן ממשרד דרזנין - רמאן ושות'. נכון להיום חתמו מעט יותר מ-85% מדיירי הבניין על הסכמה לביצוע הפרויקט ולדברי רמאן, "הדיירים הנוספים גם הם יחתמו ואם לא נתמודד איתם ונתבע את הסרבנים".

במסגרת שיפוץ הבניינים הישנים ייבנו שבע מעליות בכניסות השונות, ממ"ד בכל דירה ומרפסות שמש. בנוסף עתידה החברה לחדש את הלובי, את חדרי המדרגות, לשפץ את התשתיות בבניין ולהתקין דודי שמש חדשים לכל הדירות, זאת כמובן מעבר לחיזוק המבנה בפני רכידות אדמה. לדברי יזמי הפרויקט, דירת 4 חדרים חדשה בפרויקט תימכר בעבור 1.4 מיליון שקל ופנטהאוז חדש יעמוד למכירה החל מ-1.9 מיליון שקל.

לדברי נדב משה, מנכ"ל משותף בחברה הישראלית להשבחת מבנים: "בתקופה הקרובה, תוגש בקשה לוועדה המקומית בקריית אונו בהתאם לתוכנית מתאר ק"א 413, שתוכננה על ידי העירייה וקיבלה לאחרונה תוקף מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה".

לדברי עו"ד רמאן, "נציגות הדיירים פעלה באופן נמרץ לקידום הפרויקט. יחד גיבשנו שורה של עקרונות יסוד כגון אחידות ושקיפות אשר ליוו אותנו מראשית הדרך. אחידות ושקיפות בכך שכל הדיירים חתמו על נוסח אחיד של הסכם. כך מנענו תופעה מוכרת בפרויקטים אחרים שאינם יוצאים לפועל ובהם מנסים דיירים להשיג תמורות נוספות לעצמם על חשבון שכניהם, כמו כן, פעלנו להפיג את החשדנות המובנית הטבועה בדיירים כלפי היזם בעת התקשרותם בפרויקט מסוג זה באמצעות כנסים ופגישות בלתי אמצעיות עם היזם ואדריכל הפרויקט ככל שהיה בכך צורך".