בית הדין לעבודה אישר להסתדרות להשבית את המשק מיום ד'

זאת כ-3 חודשים לאחר שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ■ ארד הגבילה את השביתה בנתב"ג ל-6 שעות וחייבה את הצדדים להגיע לדיון בצהרי יום השביתה

בית הדין הארצי לעבודה אישר להסתדרות להשבית את המשק החל מיום רביעי, זאת לאחר שהמשא-ומתן בינה לבין נציגי האוצר והמעסיקים בנוגע להעסקת עובדי הקבלן במשק נקלע למבוי סתום.

עם זאת, נשיאת בית הדין לעבודה, נילי ארד, הגבילה את השביתה בנמל-התעופה בן-גוריון, וקבעה כי במהלך יום רביעי יושבת הנמל החל מהשעה 6:00 ועד לשעה 12:00. בנוסף, חויבו האוצר, המעסיקים וההסתדרות להגיע לדיון מיוחד בבית הדין ביום השביתה בשעה 14:00.

במשרד האוצר מגיבים הלילה להחלטה ותוקפים את ההסתדרות: "לצערנו ההסתדרות משתמשת, ולא בפעם הראשונה, בכלי השביתה בצורה צינית, מתוך אינטרנסים לא ענייניים ועל חשבון פגיעה באזרחים ובמשק".

באוצר טוענים כי המדינה והמעסיקים מובילים מהותי לשיפור תנאי עובדי הקבלן, ועל כן "אין עילה לשביתה".

יו"ר ההתסדרות, עופר עיני, מסר בתגובה: "אני מקווה שעכשיו, תחת איום השביתה, ייכנסו האוצר והמעסיקים למשא-ומתן רציני כדי שנוכל להתחיל להביא פתרון למען עובדי הקבלן".

יצוין כי החלטתה של ארד התקבלה בשיאו של קמפיין ציבורי נגדה, בשל הימנעותה עד כה ממתן היתר לשביתה.

השביתה תפרוץ 3 חודשים אחרי שהסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה, ולאחר שבית הדין דחה מספר פעמים את בקשתם להשבית את המשק.

מ"הפורום לצדק חברתי" נמסר בתגובה כי "אנו מברכים על החלטתו הצודקת, גם אם באיחור, של בית הדין הארצי לעבודה לאפשר שביתה כללית במשק. העסקת עובדי קבלן הפכה לתופעה עצומה ופסולה בישראל. קול הזעקה שעלה במחאה החברתית איפשר חלון הזדמנויות להביא לפתרון הבעיה הקשה. היום נפל דבר, וכעת ניתן לפעול למיגור וצמצום ההעסקה הפוגענית הידועה בשם עובדי קבלן.

"אנו נמשיך להיאבק ונתמוך במאבק הצודק, במטרה לחסל את מעמדם המפוקפק של עובדי הקבלן - לא עוד אזרחים סוג ב'. אנו מצפים ממשרד האוצר לנצל את ההזדמנות, לצאת מהאדישות ולעשות פעם ראשונה צעד משמעותי לטובת ציבור האזרחים העובדים".