המסחר במט"ח: הדולר המשיך את הירידה מול השקל

הדולר המשיך להיחלש וננעל בשער יציג של 3.717 שקל ■ האירו ירד גם הוא וננעל בשער יציג של 4.887 שקל ■ המתנה לנתוני התעסוקה בארה"ב

המסחר בשוק המט"ח ננעל היום בהמשך מגמת הירידה של הדולר אל מול השקל, כאשר הדולר ננעל בשער יציג של 3.717 שקל. האירו ירד גם הוא וננעל בשער יציג של 4.887 שקל.

היום יפורסמו נתוני התעסוקה החשובים בארה"ב, שלפי הערכות בשוק יצביעו על יצירת 155 אלף משרות חדשות בינואר, ירידה לעומת 200 אלף משרות שנוצרו בדצמבר. לנתוני התעסוקה השפעה מהותית על החלטות הפדרל ריזרב ויש להם חשיבות רבה בייחוד בימים אלה בהם שוקל הפד להשיק תוכנית תמרוץ שלישית בדמות רכישת אג"ח בהיקף של כחצי טריליון דולר. תוכניות דומות בעבר (QE ו-QE2) הובילו להיחלשות הדולר בתקופת רכישות האג"ח.

בבנק הפועלים מעריכים כי "השקל צפוי להמשיך ולהיסחר בתקופה הקרובה בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם, כולל בישראל ומהתפתחויות במשבר החוב באירו-לנד. עם זאת, נראה כי גברו גם ההשפעות על השקל מגורמים מקומיים זאת, על רקע ההאטה בצמיחה הכלכלית בישראל".

"בנוסף, יושפע המסחר בשקל מהצפי להמשך הפחתת הריבית השקלית (בהמשך להפחתה בשיעור מצטבר של 0.75% מאוקטובר אשתקד) ובעקבות זאת, צמצום נוסף בפער בין הריבית השקלית לריבית הדולרית".