המו"מ מתעכב - ושרי האוצר באירופה דוחים דיון על יוון

שרי האוצר של גוש האירו ביטלו את פגישתם שאמורה הייתה להתקיים ביום ב' הקרוב בדבר כלכלת יוון - לאור העובדה כי המו"מ בין הממשלה היוונית לנושיה באשר לחילוצה, מתעכב

שרי האוצר של גוש האירו ביטלו את פגישתם שאמורה הייתה להתקיים ביום ב' הקרוב בדבר כלכלת יוון, לאור העובדה כי המו"מ בין הממשלה היוונית לנושיה בדבר תוכנית החילוץ השנייה שלה, מתעכב.

את ההודעה מסר ז'אן-קלוד יונקר, ראש ממשלת לוקסמבורג העומד בראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו, לאור העיכוב במו"מ בין ממשלת יוון לגופים המוסדיים - הדן בעיקר בהיקף ה"תספורת" שיידרש הסקטור הפרטי לספוג, במסגרת חילוץ יוון.

ממשלת יוון מקיימת מזה מספר שבועות מו"מ עם האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית לקבלת תוכנית החילוץ השנייה של לה היא כה זקוקה, על סך 130 מיליארד אירו. במסגרת התוכנית תצטרך הממשלה להחיל צעדי צנע נוספים, בכדי להביא את התקציב הממשלתי לאיזון בתוך כעשור.

בנוסף, מקיימת הממשלה גם מו"מ נוקשה עם גופים מוסדיים בדבר ה"תספורת" שיספגו כחלק מתוכנית פריסת החובות היווניים - מחיקת חובות שעומדת כעת, לפי דיווחים שונים, על שיעור של כ-50-70% מהחוב.

יוון נמצאת בליבו של משבר החוב האירופי מאז שנחשף החוב הענק של המדינה ב-2009 שהיה גדול יותר מהערכות המוקדמות. ההסכם של יוון עם המגזר הפרטי חייב להיחתם עד סוף השבוע לפני המועד בו יוון תיאלץ לשלם את חובה למחזיקי האג"ח העומד על 14.5 מיליארד אירו ב-20 במארס. ליוון חובות של כ-350 מיליארד אירו יחס חוב-תוצר של כ-120%.