יוון: "עד יום ראשון בערב תהיה הסכמה על חבילת החילוץ"

יוון ככל הנראה נמצאת קרובה להסכם עם הטרוקיה בעניין התנאים לקבלת חבילת הסיוע השנייה ■ "נגיע להסכם בנושא עד יום ראשון בערב", אמר שר האוצר היווני ■ עדיין אין התקדמות במו"מ עם המגזר הפרטי

ממשלת יוון כנראה מעדיפה לסגור את הפרטים לגבי חבילת החילוץ שלה בסך של 130 מיליארד אירו עוד בטרם קיימה את אחד התנאים המשמעותיים ביותר לקבלת חבילת הסיוע והוא הסכם עם נציגי המגזר הפרטי בעניין מחיקת חלק מהחובות שלה. בדברים שנשא שר האוצר היווני איוונגילוס ווניזילוס בתום פגישה עם נציגים מגוש האירו, אמר כי הצדדים הגיעו להסכמה בעניין רפורמות במערכת הבנקאות היוונית, אבל אין עדיין הסכמה בעניין רפורמות בשוק העבודה.

במהלך שיחה עם כתבים תיאר ווניזילוס את הפגישה שהתקיימה באמצעות שיחת וידאו והגדיר אותה כשיחה "קשה". שר האוצר היווני אמר שצריכים להגיע להסכמה בעניין חבילת החילוץ ליוון עד יום ראשון בערב.

"שיחת הוועידה שקיימנו הייתה מאוד קשה", אמר ווניזילוס לכתבים. "יש חוסר סבלונות ולחצים גדולים לא רק מהגופים שמרכיבים את הטרויקה - המורכבת מהאיחוד האירופה, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית - , אלא גם ממדינות בגוש האירו שלכל אחת מהן יש דרישות משלה, הבעיות שלה, וסדר עדיפויות משלה".

בבוקר, ניהל וניזילוס שיחת ועידה שנמשכה שעתיים עם שרי האוצר של מספר מדינות בגוש האירו, ובהמשך יקיים שיחות עם נציגי הטרויקה על מנת להגיע להסכם. וניזילוס אמר שהמגעים בין הצדדים הגיעו ל"נקודה קריטית".

נזכיר שאחד התנאים לקבלת אותה חבילת סיוע מיוחלת הינה הסכמה מצד המגזר הפרטי לבצע "תספורת" או מחיקה לחובות של יוון, אולם בסוף השבוע האחרון לא התקיימו מגעים בין הממשלה היוונית לבין נציגי המגזר הפרטי מה שמעמיד את קבלת יוון לחבילת הסיוע בסימן שאלה.