המפתחות בפנים

ה-S&P500 ממשיך להפגין עוצמה ונתמך באזור ה-1,305, אזור ה-1,420 כבר לא רחוק כל כך

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת ובהמשך למה שנכתב כאן בשבוע שעבר, מי שמקפיד על מניות מומנטום נהנה ממנה במידה רבה יותר בהשוואה ל-S&P 500 . זה גם המצב בתיק קניון המניות.

מדד ה-S&P500 ממשיך להפגין עוצמה נחושה ונתמך יפה באזור ה-1,305, תמיכה שאפשרה את המשך מגמת העליה. כזכור, היעד שניתן כאן לעליה של המדד היה אזור ה-1,420. יעד זה כבר לא רחוק כל כך ואפשר והמדד יעלה עד לשם לפני שיתחיל תיקון פברואר טיפוסי. מהלך העליה הקודם של ה-S&P500 נבלם באזור ה-1,360-1,370 אבל נראה שמבנה העליה השונה עכשיו מלמד על פריצה צפויה של אזור זה.

שימו לב לכך שהממוצע הנע ל-50 יום חצה כלפי מעלה את הממוצע הנע ל-200 יום. אירוע זה מעיד על סיכוי למגמת עליה ממושכת.

בהקשר זה, עבור רבות ממניות קניון המניות, הממוצע ל-50 יום כבר מזמן חצה את הממוצע ל-200 יום כלפי מעלה וזה ההסבר לתשואה העודפת של התיק. שוב, עניין של מומנטום. מי שרוצה לנסות מהלך בתחילת דרכו, יכול לבחון את TSLA אותה הוספנו לתיק ביום שישי. הממוצע מתקרב לחציה אבל עוד לא חצה. נקווה שהמפתחות בפנים למניה ולשוק.

חורף בתל אביב

המצב בבורסה של תל אביב פחות מזהיר. ת"א- 25 לא הצליח לעלות מעל 1,130 וכאשר בורסות העולם אופטימיות, לחולשה המקומית משמעות מיוחדת. להבדיל מהגרף של מדדי ניו יורק הממוצע הנע ל-200 יום עדיין חוסם את תל אביב 25 מלמעלה כך שנראה שמי שלא חייב, יכול להמשיך למקד את כספו בהשקעות בחו"ל. מי שבכל זאת בתמונה, ויש רבים מקרואי טור זה שמחזיקים פוזיציה מקומית מתוקף מוצרי ההשקעה שהם מנהלים ו/או מתוקף ההטיה להשקיע את עיקר הכסף במדינת הלאום, כדאי שישים לב ל-1,100. מהלך מתחת לרמה הזו יחשב סימן דובי במיוחד. מהלך מעל 1,160 ילמד כי גם תל אביב 25 הצטרף לקבוצת המדדים המתעוררים.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.