זה הזמן לקנות מניות? פסגות: "ירידה בסיכון למשבר"

אורי גרינפלד מפסגות: "נראה כי מקבלי ההחלטות באירופה מבינים את החשיבות שבהחזרת אמון המשקיעים להמשך הטיפול במשבר"

נכון כיום להגדיל את החשיפה לנכסי סיכון, זאת על בסיס הירידה המשמעותית בסיכון למשבר אשראי במערכת הפיננסית באירופה בעקבות מחוייבות הבנק המרכזי האירופי (ECB) למערכת - כך כותב היום (א') אורי גרינפלד, מנהל מחלקת המאקרו בפסגות.

גרינפלד, בניגוד לרבים, לא נתלה בנתוני המאקרו המשופרים בארה"ב בחודשים האחרונים - ובראשם דוח התעסוקה שהצביע על הוספה של 243 אלף משרות חדשות בכלכלה הגדולה בעולם בינואר, עם ירידה לרמה של 8.3% באבטלה. לדבריו, ההתפתחויות האחרונות באירופה הן שמעודדות את בית ההשקעות בתחזיותיו האחרונות.

"בחודשיים האחרונים נראה כי מקבלי ההחלטות באירופה מבינים את החשיבות שבהחזרת אמון המשקיעים להמשך הטיפול במשבר", כותב גרינפלד, שמציין את מעורבותו האגרסיבית של הבנק האירופי כדי לדאוג ליציבות הבנקים.

"ההלוואות שהעניק לבנקים תרמו להחזרתו של האמון והשפעתן על השווקים יותר חזקה משהערכנו", כותבים בפסגות, בהתייחס להלוואות ארוכות הטווח שהעניק ה-ECB ל-532 מוסדות פיננסיים - במטרה להגביר את הנזילות בשווקים באירופה.

מהלך זה הוביל את הבנקים גם לרכוש אג"ח ממשלתיות של כלכלות "בעייתיות" באירופה, מה שלחץ את תשואות האג"ח על האיגרות כלפי מטה.

"ספרד ואיטליה עושות מה שצריך כדי לטפל בבעיית החובות ולכן התשואות הגבוהות נבעו בעיקר מהחשש מקריסה של המערכת הפיננסית", דברי גרינפלד. "ה-ECB הוריד את ההסתברות לקריסה כזו, חל קיטון בשנאת הסיכון ומכאן התשואות יורדות".

בפסגות מסבירים כי חזרת האמון בשווקים חשובה, כיוון שהיא מאפשרת למדינות לטפל בבעיותיהן. מנגד, מציינים בבית ההשקעות כי "אי אפשר שלא להעריך כי אמון זה נשען על משענת קנה רצוץ וכי המשך הטיפול בבעיות באירופה ילווה גם בעוד הרבה תנודתיות בשווקים".