בלקברי בולד 9900 - גם מקלדת וגם מגע

הבולד 9900 הוא מכשיר טוב למי שמחפש מקלדת מלאה וגם מסך מגע עם שירות מיילים מוצלח. מצד שני, חוסר באפליקציות ופערים טכנולוגיים במערכת ההפעלה, יקשו על הסמארטפון הזה להתמודד מול מכשירים חדישים

החלפת המנכ"לים ומצבה המעורער של חברת RIM, יצרנית מכשירי הבלקברי, לא עושים לה טוב מבחינה מסחרית. בינתיים, החברה השיקה בתקופה האחרונה את דגם בולד 9900 - מכשיר המשלב מקלדת פיזית מלאה ומסך מגע. מדובר ברענון מוצלח לדגם הקודם, אך כזה שיתקשה להתמודד עם המתחרים.

מקלדת ומסך: מבחינת בלקברי החידוש ב-9900 הוא השילוב של מסך מגע באיכות מוצלחת ובגודל של 2.8 אינץ'. למרבה הפלא, המסך נוח לשימוש והוא מוסיף מאוד לחוויה, בעיקר באפליקציות המצריכות שימוש במגע או בעת הניווט בתפריט. גם המקלדת לא נפגמה והיא מוצלחת מאוד לשימושים ארוכים של הקלדות מיילים או הודעות SMS.

ממשק: הדגם הזה מגיע עם מערכת ההפעלה האחרונה של החברה בגרסה 7, המותאמת לעולם מסכי המגע, כאשר המכשיר עצמו רץ על מעבד במהירות 1.2 ג'יגה הרץ, מה שבהחלט מספק חוויה חלקה. אחד השיפורים במהירות של המכשיר הוא זמן ההפעלה שלו (אחרי שעושים אתחול), שהתקצר משמעותית. אפליקציית המסרים המיידים של בלקברי BBM עדיין קיימת כאן, ויש גם אפליקציות פנימיות לפייסבוק, טוויטר, גוגל טוק ומיקרוסופט ווינדוס לייב מסנג'ר.

הממשק של בלקברי לא כולל תפריט פנימי אלא מגש אפליקציות, המוצג בחלקו על עמוד הבית, כך שניתן לגשת ל-6 יישומים שונים לפי קטגוריות של מועדפים, תדירות גבוהה, הורדות ומדיה. פתיחת המגש מגלה את כל שאר היישומים באותה קטגוריה. מדובר בסך הכל בשיטה נוחה לשימוש במכשיר. בנוסף, ל-9900 יש יישום פנימי בשם בלקברי Protect, המציע ללא עלות, גיבוי אלחוטי אוטומטי של אנשי הקשר, היומן, הודעות ה-SMS וספר הכתובות בדפדפן.

בנוסף, השירות מציע לנעול את הטלפון מרחוק, למקרה שהוא נשכח במשרד או למחוק אותו לגמרי במקרה של אובדן. את השירותים האלו ניתן לבצע דרך אתר האינטרנט של החברה.

אפליקציות: חוויית השימוש במכשיר הזה, כמו במכשירים אחרים של רים, נפגמת משום שיש לו פחות אפליקציות מכפי שניתן למצוא בחנויות של גוגל או אפל. מצד שני, אפליקציות חשובות כמו WhatsApp או יישומים של אתרים ישראליים יש כאן. חבל רק שגרסת אפליקציית הניווט של Waze לא קיימת למכשיר הזה. ניסיון להתקין גרסה של ווייז מהאתר שלה באופן עצמאי, גילה שהיא לא עובדת בצורה תקינה.

מצלמה: ה-9900 מגיע עם מצלמה בעלת חיישן של 5 מגה פיקסל וללא מיקוד אוטומטי. הצילום בלילה סיפק תמונות מגורענות אבל סבירות, כאשר הפלאש גרם לאפקט לבן. הצילום ביום היה יחסית מוצלח.

בשורה התחתונה: הבולד 9900 הוא רענון לדגמי בלקברי שנמכרים בארץ. מדובר במכשיר טוב למשתמשים שמחפשים מקלדת מלאה וגם מסך מגע עם שירות מיילים מוצלח. מצד שני, התחושה הסופית היא שחוסר באפליקציות ופערים טכנולוגיים בין מערכת ההפעלה הזו למתחרים בשוק, יקשו על הסמארטפון הזה להתמודד מול מכשירים חדישים.

מחיר: 3,530 שקל באתר סלקום (או 98 שקל ב-36 תשלומים); 4,320 שקל בפלאפון (או 120 שקל ב-36 תשלומים).

ציון: 8.