סעודיה תסייע לקרן המטבע בפתרון המשבר באירופה?

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית נועדה עם מלך סעודיה ושר האוצר הסעודי ודנה עימם במידת מעורבותה במשבר ■ נותר חוסר וודאות לגבי הסכמתה של סעודיה להגדיל את תרומתה לקרן המטבע

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד נפגשה עם שר האוצר של ערב הסעודית איברהים אל-עסאף ביום שבת בכדי לדון במאמצים לפתור את משבר החוב באירופה. עבדאלה מלך סעודיה ויו"ר קרן המטבע סקרו אתמול יחד את צעדי קרן המטבע וההתפחויות בכלכלה הגלובלית, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות SPA.

סעודיה היא חברה בארגון ה-G-20 והיא מצויה תחת לחץ להגדיל את תרומתה להתערבות במשבר. קרן המטבע הודיעה כי היא מעוניינת להגדיל את משאביה ב-500 מיליארד דולר (380 מיליארד אירו) מעל ל-390 מיליארד אירו שיש כבר ברשותה של קרן המטבע, כידוע, הגדלת הנכסים נועדה לסייע למדינות המצויות במצוקה פיננסית.

בעיתון "אשרק אל-עווסת'" הסעודי, לגארד צוטטה כשאמרה כי הגוף העולמי נישען על מדינות גדולות וחזקות החברות בארגון לצורך גיוס הכספים אך לא ציינה במפורש את ערב הסעודית. על פי הדיווח, עדיין נותרה עננה של חוסר וודאות לגבי הסכמתה של סעודיה להגדיל את תרומתה לקרן המטבע.

סעודיה, יצואנית הנפט הגדולה בעולם, רשמה רמת שיא בעודף התקציבי בשנת 2011, שיא של למעלה מ-81 מיליארד דולר בתמיכת המחירים הגבוהים בשוק האנרגיה.