לא עובדים בחינם: 1.4 מיליון שקל לנציגי האג"ח בדלק נדל"ן

התשלומים מקוזזים מתשלומי הריבית השוטפת למחזיקי האג"ח, ולא מהחברה, שמסרבת להשתתף בהוצאה הכבדה מטעמי "חוסר סבירות"

בעוד שמחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן מתקוטטים בינם לבין עצמם באשר למתווה הסדר החוב שנחתם בחברה בשבוע שעבר, יש מי שכבר יכול לחייך בדרך אל הבנק: נציגי שלוש סדרות האג"ח גרפו לכיסם 1.4 מיליון שקל בתוך כחמישה חודשים. התשלומים מקוזזים מתשלומי הריבית השוטפת למחזיקי האג"ח, ולא מהחברה, שמסרבת להשתתף בהוצאה הכבדה מטעמי "חוסר סבירות".

ביום חמישי הודיעה דלק נדל"ן על תשלום של 638 אלף שקל לנציגי אג"ח כ"ה. הכסף יתחלק בין נאמן הסדרה, חברת כלל פיננסים נאמנויות, שבראשה עומדת עו"ד ציפי נווה (אשתו של שר הבריאות לשעבר דני נווה), עוה"ד גיא גיסין וזאב שרף והכלכלן אדוארד קלר.

סכום זה מצטרף לתשלום של 350 אלף שקל ששולמו לסדרה ד' בחודש נובמבר, אז התחלקו בסכום משרד הנאמן רזניק-פז-נבו, עו"ד גדעון קירש, עופר גזית ומנחם מרדר. באותו חודש שולמו גם 400 אלף שקל לסדרה ה', שהתחלקו בין הנאמן של הסדרה, משמרת חברה לשירותי נאמנות (מקבוצת BDO זיו-האפט), שמואל אשל ומשרד קליר-בנימיני.

בשבוע שעבר חתמו נציגי סדרות האג"ח ד' ו-ה' של דלק נדל"ן (בהובלת מנורה-מבטחים והראל) על עקרונות להסדר חוב בחברה, אך הביקורת מאז הולכת וגוברת מצד משקיעים פרטיים ומוסדיים כאחד. המוסדיים מציבים בפני הנציגויות שורה של דרישות שונות. "לא נאשר את הסדר החוב בדלק נדל"ן בלי שיפורים", אמר היום ל"גלובס" משקיע מוסדי.

סדרה כ"ה, שדלק נדל"ן חייבת לה 580 מיליון שקל, לא חתמה מלכתחילה על הסכם העקרונות להסדר חוב.

מדלק נדל"ן נמסר היום כי "הסכם העקרונות שגובש עם הנציגות של רוב מחזיקי האג"ח הוא תוצאה של מו"מ ארוך, קשה ומורכב, שנוהל בין הצדדים במהלך החודשים האחרונים. המתווה כולל בתוכו תרומה משמעותית מצד בעל השליטה בהיקף של כמיליארד שקל ויסודות חשובים נוספים שנועדו לתת לחברה הזדמנות אמיתית לפתוח בדרך חדשה".