מופז לתעשיינים: פרויקט טנק המרכבה לא ייסגר

המועמד לראשות קדימה אמר את הדברים במסגרת כנס של מועצת התעשיינים ■ טוען כי גורמים במשרד הביטחון עושים שימוש ציני שפרוייקט הלאומי כדי להפעיל לחצים על משרד האוצר ■ משרטט תחזית קודרת לגבי מצב החברה בישראל

המועמד לראשות קדימה, ח"כ שאול מופז התייחס היום (א') לדיווחים על כוונת משרד הביטחון להקפיא את המשך הייצור של טנק המרכבה ורמז כי משרד הביטחון עושה שימוש ציני בפרויקט הלאומי - במסגרת מאבקיו במשרד האוצר בעניין הקיצוץ בתקציב הביטחון.

"פרויקט המרכבה לא ייסגר: לצערי יש גורמים ובעלי תפקידים שעושים שימוש ציני בטנק המרכבה ומאיימים שיעצרו את טנק המרכבה- אי אפשר לעצור אותו. אפשר לפרוס את הפרויקט אחרת ולקבוע יעדים אחרים אבל אי אפשר לעצור אותו כי ישראל זקוקה למערכת משוריינית שיודעת לעשות מהלכים קרקעיים באזור שבו אנחנו נמצאים. הכלי היחיד שיכול לעשות את זה, הוא הטנק מרכבה סימן 4, דיברי מופז.

מופז אמר את הדברים בעת נאום שנשא הערב לפני חברי מועצת התעשיינים בבית התעשייה בתל אביב. בדבריו, הוא התייחס לדבריו של נשיא התאחדות התעשיינים, צבי אורן שביקש את התערבותו האישית למה שהגדיר "פאניקה בקרב התעשיינים" בשל ההחלטה של משרד הביטחון לעצור הזמנות של רכיבים להמשך הייצור של טנק המרכבה. בייצור רכיבים המשמשים לייצור הטנק, מעורבים כ- 200 מפעלים ברחבי הארץ, בעיקר בפריפריה ומועסקים בהם אלפים.

בהתייחס לאיום הגרעיני מאיראן, אמר מופז כי "העיסוק התקשורתי בשאלה כיצד עוצרים , מבחינה אופרטיבית את האיום האיראני - הוא חסר אחריות. אין לברבר ולדבר בנושאים אלה מעל במות ובכלי התקשורת. היום, את המערכה נגד איראן מובילה ארה"ב וכך צריך להיות וכך זה צריך להישאר. ואני עומד על כך שלישראל תהיה היכולת לפעול בכלך דרך לעצירת התכנית, לרבות היכולת הצבאית אך היכולת הצבאית היא הברירה האחרונה.

"אני מקווה שהחלטות יהיהו אשר יהיו וכל החלטה שתתקבל- תתקבל מנימוקים ומשיקולים ביטחוניים ענייניים. כיו"ר וועדלת החוץ והביטחון של הכנסת אני מתכווןלפקח על כך", אמר. "מדינת ישראל בעת הזו נמצאת בפרשת דרכים היסטורית. שנת 2011 היתה היסטורית בכל היבט וחלק מהתהליכים עוד לפנינו".

"ישראל נמצאת בימים אלה בסערה גדולה מאד, פנימית וחיצונית ומי שעיניו בראשו רואה שישראל התפלגה לשבטים שבטים. לשבטים שיש בהם קבלת שבט אחד תוך הדרך השבט האחר ויצירת מחלוקות גדולות וכל זאת כשמסביבנו יש רעידת אדמה, שהיא שינוי טקטוני, סדרי עולם משתנים.

אנחנו בפירוש לא חברה אחת. יש כאן שבטים ויש את השבט המשרת ומשלם המסים, יש את החרדים שבעיקר מקבלים, נותנים מעט ולא יצרניים ויש את האוכלוסייה הערבית שבמשך שנים לא השכילו לקרב אותם לאוכלוסייה היהודית ולהסתכל עליהם בגובה העיניים. עלינו לייצר חברה אחידה.

"ב- 2020 רק 40% מהצעירים ישרתו בצה"ל. היום זה כבר צבא של חצי העם ובעוד 9 שנים זה יהיה צבא של מיעוט העם וישראל לא תוכל להמשיך להתקיים כך. לא ניתן לחדש את חוק טל, כי החברה בישראל לא סבלנית לדבר הזה. בואו נבנה פה תהליך חדש, כי הישן כבר בלתי נסבל ולא עובר את החברה הישראלית.

מופז הוסיף ואמר כי "השמיים מתקדרים, יש מצב כלכלי לא קל באירופה ובארה"ב ויש האטה מסוימת במשק הישראלי וככל שנעמיק בתוך שנת 2012 נראה יותר קשיים במשק ויותר בעיות קרדינליות. אני רואה את המגמה הבלתי מוצדקת, שצובעת את התעשיינים כתאווי בצע, וככאלה שקודם עושים לביתם, ואני מתנגד לזה ויוצא נגדה. ההתלהמות הזאת היא חלק מחולשת הממשלה וחלק מהבעיות שיש לנו היום בתוך החברה הישראלית. אתם דואגים לצמיחה במשק בישראל ואי אפשר לזלזל בזה".

"אנחנו בפירוש לא חברה אחת. יש כאן שבטים ויש את השבט המשרת ואת משלם המסים, יש את החרדים שבעיקר מקבלים ומעט נותנים ולא יצרניים ויש את האוכלוסייה הערבית שבמשך שנים לא השיכלו לקרב אותם לאוכלוסייה היהודית ולהסתכל עליהם בגובה העיניים ועלינו לייצר חברה אחידה", טוען מופז.

"כ-65% מהגברים החרדיים לא עובדים ויש להם משפחות עניות שחיים על תקציבים. רוב הנשים הערביות לא עובדות ואין סיבה שאלה וגם אלה לא יכנסו למעגל העבודה ויהיו יצרניים. וישראל חייבת לקרב אוכלוסייות אלה ללב החברה בישראל ולהכניס אותם ללב החברה בישראל", הוא הוסיף.

"ב- 2020 רק 40% מהצעירים ישרתו בצה"ל. היום זה כבר צבא של חצי העם ובעוד 9 שנים זה יהיה צבא של מיעוט העם וישראל לא תוכל להמשיך להתקיים כך. לא ניתן לחדש את חוק טל, כי החברה בישראל לא סבלנית לדבר הזה. בואו נבנה פה תהליך חדש, כי הישן כבר בלתי נסבל ולא עובר את החברה הישראלית", אמר מופז.