פייסבוק מרגיעה את האנליסטים: תחל לפרסם גם בסלולר

זאת לאחר שאנליסטים רבים טענו כי לחברה אין מספיק מקורות הכנסה ■ הפרסום באפליקציה הסלולרית של פייסבוק יחל מחודש מארס הקרוב

לאחר שלפני מספר ימים הגישה פייסבוק את טיוטת התשקיף הראשונה שלה במסגרת ההנפקה שהיא ביצעה, נשמעו קולות רבים הטוענים כי השווי של החברה מנופח מדי, ואין לה אופק פיננסי מבוסס, שכן היא לא מוכרת מוצרים ממשיים המהווים מנועי צמיחה.

כעת, פייסבוק משיבה לאותם מתנגדים בכך שהיא הודיעה כי בכוונתה להוציא אל הפועל כבר בשבועות הקרובים את תוכניתה לגבי מודעות פרסומיות גם באפליקציה שלה בטלפונים הסלולריים, עניין שלפי תפיסתה יעניק לה מקור נוסף של הכנסות.

מספר מקורות המקורבים להנהלת פייסבוק מסרו ל-CNBC כי החברה כבר פנתה למספר סוכניות פרסום, בכדי שאלה יסייעו לה לבנות את התשתית הפרסומית שתופיע באפליקציה. לטענתם, החברה תוציא אל הפועל את התוכנית הפרסומית כבר בחודש מארס הקרוב, זאת כדי להקדים את ההנפקה לציבור המתוכננת לחודש מאי.

לדבריהם של אנליסטים, צעד זה ייבחן את יכולתה של החברה לאזן בין האינטרסים של המשקיעים לבין אלה של המשתמשים, זאת כדי להשיג צמיחה מהירה על-ידי חשיפה למקורות הכנסה נוספים, אך יחד עם זאת, לא ל"הרגיז" את המשתמשים עם יותר מדי פרסומות.