הראל לקראת דוחות פריגו: ציפיות השוק גבוהות מדי

זאת על רקע חולשה בתרופות ללא מרשם במותג פרטי ושחיקה בהכנסות ממוצרי המזון לתינוקות ■ עם זאת, בית ההשקעות מותיר את המלצתו למנייה ב"החזק" במחיר יעד של 90 דולר למניה - 4% פחות ממחירה בשוק

חברת פריגו תפרסם מחר את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2012. להערכת בית ההשקעות הראל פיננסים, ציפיות השוק לגבי הדוחות גבוהות מדי כאשר החברה צפויה להציג הכנסות של 796 מיליון דולר ורווח נקי מתואם של 1.13 דולרים למניה - נמוך קונצנזוס הכלכלנים שצפו הכנסות של 813 מיליון דולר.

"התוצאות יושפעו בין היתר מחולשה בתרופות ללא מרשם במותג פרטי ומשחיקה בהכנסות ממוצרי המזון לתינוקות, כאשר רוב הצמיחה צפויה בתחום תרופות המרשם כתוצאה מאיחוד הפעילות של Paddock", כך מעריכים בהראל.

עם זאת, בית ההשקעות מותיר את המלצתו למנית פריגו ב"החזק" במחיר יעד של 90 דולר למניה - מחיר המהווה כ-4% פחות ממחירה בשוק. "אנחנו בדעה שפריגו נסחרת במחיר מלא, עם מכפיל גבוה לא רק ביחס לחברות הגנריות אלא גם ביחס לחברות הצריכה. המכפיל הגבוה מוצדק, לפחות חלקית, כשמדובר בחברה חזקה המובילה בתחומה ללא מתחרים משמעותיים, עם תזרים מזומנים חזק ומגוון, והנהלה עם ביצועים עסקיים מרשימים".

"בתחום התרופות ללא מרשם צפויה החברה להציג צמיחה מתונה של כ-5% כתוצאה מהמשך הבעיות אצל המתחרות, ומההשקה של מותגים פרטיים חדשים למותגי OTC קיימים, בייחוד לתרופה לאלרגיות Allegra ולתרופה לצרבת Zantac 150. כל זה לצד הגברת התחרות לחלק מהמוצרים הוותיקים של החברה", לפי הערכת בית ההשקעות.

בתחום הפורמולות לתינוקות ותוספי המזון, בהראל מעריכים כי החברה צפויה להציג שחיקה שבין 5% ל-10%, בין היתר, כתוצאה מהמשך ירידה בילודה בארה"ב ומצד החברה מהמשך הדילול בתוספי מזון פחות רווחיים. עם זאת, הסכמי ההפצה בסין עדיין לא צפויים להשפיע באופן מהותי על היקף המכירות.

בתחום תרופות המרשם הגנריות בהראל מעריכים כי פריגו צפויה להציג צמיחה חדה בהכנסות על רקע האיחוד של חברת Paddock, אך גם כתוצאה מהסכמי שיווק והפצה למספר מוצרי מרשם חדשים בתחום האלרגיות, בהם גרסאות גנריות לטיפות עינים (Elestat), לתמיסה (Xyzal) ולמשאף (Nasacort).