עו"ד במכתב לדנינו ואהרונוביץ': פרסמו באיזו מהירות יופקו קנסות מהמצלמות - או שניפגש בביהמ"ש

עו"ד ערן חרמוני, יו"ר תנועת "קול ישראלי": "הפעלת המצלמות ללא קריטריונים ברורים - הצבת מכשול בפני עיוור" ■ דורש גם לדעת האם נקבע יעד הכנסות

הציבור מתחיל להתקומם אל מול "מכונת הקנסות" החדשה של הממשלה - מצלמות המהירות החדשות.

עו"ד ערן חרמוני, יו"ר תנועת "קול ישראלי", העביר מכתב תוקפני לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ולמפכ"ל משטרת ישראל, רנ"צ יוחנן דנינו, בו הוא דורש לפרסם לציבור מידע מהותי על המצלמות, ולא - יפנה לערכאות משפטיות נגדן.

חרמוני דורש מהמשטרה להודיע לנהגים מהו רף המהירות בהן יפיקו המצלמות קנסות, מי מוסמך לשנות רף זה ובאילו תנאים, האם קיים רף הכנסות מינימלי מהקנסות שיפיקו המצלמות ,וכן האם קיימת תלות כלשהי בין רף המהירות שבו יופקו הקנסות לבין גובה הכנסות המדינה מהפרויקט (כלומר האם המשטרה תוריד את רף המהירות אם לא יופקו מספיק קנסות).

חרמוני מציב דד-ליין למשטרה ולמשרד לביטחון פנים: אם הגורמים לא ישיבו למכתבו עד ב-11 בפברואר - הוא יעתור לערכאות משפטיות.

"הפעלת המצלמות ללא קריטריונים ברורים וידועים (בעיקר בכל הנוגע לרף המהירות של הפעלתן) תהא מקרה קלאסי של הצבת מכשול בפני עיוור", טוען חרמוני במכתב. "מן המפורסמות הוא עיקרון הוודאות שהדין מחייב את הרשות המינהלית לנהוג על פיו, בבואה לנקוט בהליכים כספיים או אחרים כנגד האזרח; וממילא ללא פרסום הקריטריונים של הפרויקט, אין ולו ודאות מינימלית כפי שהדין מחייב".

חרמוני גם טוען כי אם הממשלה לא רואה בפרויקט המצלמות כ"מכונה לחליבת כספים", הרי שלא אמורה להיות כל בעיה בפרסום המידע האמור: "ככל שתכלית הפרויקט איננה מסלול חדש ומיוחד לחליבת כספים מאזרחים נורמטיביים, אלא הגברת הבטיחות בדרכים - או אז ראוי ואף רצוי לפרסם את הקריטריונים הנוגעים להפעלת המצלמות ומיקומן".