אילן לוין: "המטרה של עופר עיני היא ראויה ומוצדקת"

יו"ר ההסתדרות עיני בראיון לגל"צ: "אין לנו אשליה שנפתור את כל בעיית עובדי הקבלן כבר במשבר הזה. אנחנו רק רוצים לצמצם את הבעיה ולעצור את התפשטותה"

לקראת פגישתו היום (ג') עם שר האוצר יובל שטייניץ, אומר הבוקר יו"ר ההסתדרות עופר עיני בראיון לגלי צה"ל כי "אין לנו אשליה שנפתור את כל בעיית עובדי הקבלן כבר במשבר הזה. אנחנו רק רוצים לצמצם את הבעיה ולעצור את התפשטותה".

- האוצר אומר שבנושא השכר והתנאים הוא מסכים למה שאתם דורשים.

"שר האוצר לא אומר שהוא מתכוון להשוות את התנאים של עובדי הקבלן. גם ההצעה שלהם לא מציעה את זה".

"שר האוצר לא מציע שכר הוגן. הוא מציע כלום. עובד דרך קבלן הוא עובד בלי זכויות, בלי כבוד. אפילו ארוחה במזנון הוא לא מקבל. צריך לצמצם את התופעה הזו. בתהליך הדרגתי התופעה הזו אמורה להצטמצם עד לאפס".

- יש איזו נקודה שבה אפשר להתפשר?

"בואו נקבע עקרונות. עובדים שנמצאים אצל אותו מעסיק ועושים אותה עבודה צריך לקלוט אותם פנימה. אף אחד לא יודע מה המספר המדויק, אגב".

בתגובה אומר הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, כי "בכל העולם המערבי יש מגמה של מעבר להתמחויות. צריך להזהר עם ההגדרה של עובדי קבלן כי יש כאלה שעושים עבודה מאוד מכובדת ומרוויחים שכר גבוה יחסית. צריך לעשות מהפך במקומות שיש עובדים מוחלשים וזה מה שאנחנו רוצים לעשות".

"אצל חלק גדול מהקבלנים יש הסכמי עבודה שההסתדרות עצמה יזמה וחתמה וזה טוב מאוד. המטרה שעופר עיני חותר אליה היא ראויה ומוצדקת, ואני מאמין שבסופו של יום נמצא את שביל הזהב, והשביתה הזאת לא תצא לפועל".