סין: הייצור יאט ברבעון הראשון על רקע הסביבה הגלובלית

משרד התעשייה והמידע בסין: "הכלכלה הגלובלית מאטה, משבר החוב באירופה מעמיק, הסיכונים לכלכלה העולמית גוברים והשווקים הפיננסיים ממשיכים להתנדף"

הייצור התעשייתי בסין צפוי להאט ברבעון הראשון של 2012, שעה שהכלכלה הגלובלית נמצאת בתקופה בעייתית ומשבר החוב באירופה מחריף, כך הודיעה היום (ב') משרד התעשייה והמידע בסין.

"הכלכלה הגלובלית מאטה, משבר החוב באירופה מעמיק, הסיכונים לכלכלה העולמית גוברים והשווקים הפיננסיים ממשיכים להתנדף", נאמר בהודעת המשרד. "ההתפתחות התעשייתית מתמודדת עם סביבה מקומית ובינלאומית מורכבת ביותר, עם גורמים בלתי יציבים ובלתי ודאיים".

אולם, סין מעריכה כי ביחס לשנה כולה, הייצור עשויים להמשיך ולגדול - כך אמר זו הונגרן, דובר משרד התעשייה והמידע. ב-2011 גדל הייצור ב-13.9%, והממשלה הסינית שמה לה למטרה צמיחה של 11% בסקטור השנה.

הדברים מגיעים לאחר שגם קרן המטבע הבינלאומית הזהירה כי כלכלת סין צפויה להתרחב בקצב איטי מהצפוי וייתכן אף להאט למחצית משיעור הצמיחה הצפוי, בעוד משבר החוב באירופה מחריף. קרן המטבע טענה כי בתרחיש כזה, תידרש הרחבה פיסקאלית "משמעותית" על ידי הממשלה הסינית. לפי התרחיש השלילי ביותר של קרן המטבע עבור המערכת הפיננסית העולמית, הצמיחה בסין עלולה להאט לרמה של עד 4% בלבד לעומת התחזיות הנוכחיות - שצופות צמיחה של 8.2% בסין השנה. "שיעור הצמיחה בסין עלול לצנוח משמעותית על רקע מיתון חריף", מסרה קרן המטבע. "אולם, המשמעת הפיסקאלית של הממשל הסיני מותירה פתח לתגובת נגד כדי למנוע זעזוע אפשרי שכזה בכלכלה".