סיטי: סיכוי של 50% שיוון תעזוב בקרוב את גוש האירו

בבנק מעריכים כי המחיר לעזיבתה של יוון לא יהיה נוראי, כיוון שהמנהיגים יגנו על כלכלות חלשות אחרות בגוש האירו מ"הדבקות" ■ "המו"מ בין ממשלת יוון לנושיה מהמגזר הפרטי יסתיים בדרך מסודרת, גם אם בכפייה"

הסיכוי שיוון תעזוב תעזוב את גוש האירו ב-18 החודשים הקרובים הוא 50%, כך אומרים היום (ג') כלכלני סיטיגרופ. תחזיתו הקודמת של סיטיגרופ הייתה סיכוי של 25%-30%, אולם כלכלני הבנק העלו את התחזית ב"צפי הכלכלה הגלובלית" האחרון שלהם.

"הסיבה לכך היא שאנו מעריכים את הנכונות של נושי גוש האירו להמשיך ולספק תמיכה נוספת ליוון על אף שהיא לא עונה לתנאים שהוצבו לה", נכתב בדוח של הבנק.

בבנק מעריכים כי המחיר לעזיבתה של יוון לא יהיה נוראי, כיוון שהמנהיגים יגנו על כלכלות חלשות אחרות בגוש האירו מ"הדבקות". עוד הם מעריכים כי המו"מ בין ממשלת יוון לנושיה מהמגזר הפרטי יסתיים בדרך מסודרת, גם אם בכפייה. להערכתם הבנק המרכזי האירופי יערוך מחדש את אחזקותיו באג"ח יווניות.

"אנו חושבים שהממשלה היוונית תשיג סידור מחדש של החוב שלה בצורה מסודרת, גם אם כפויה, במו"מ שהיא מנהלת עם נושיה מהמגזר הפרטי ועם ה'טרויקה'. לכן, יוון ככל הנראה תמנע מחדלות פרעון בלתי מסודרת ב-20 במארס, אז מתרחש פדיון האג"ח הבא שלה".

אמיר כהנוביץ' מכלל פיננסים מציין כי "יוון צריכה להציץ לפני כן בגרף שמראה מה קרה למטבעות של מדינות שעברו משברי חובות דומים. בממוצע המטבעות שלהן איבדו בתוך 3 חודשים 39% מערכם. יוון עלולה אף לחוות פיחות משמעותי יותר מכיוון שהיסודות הכלכליים שלה בתקופה שקדמה למשבר היו במקרים רבים חלשים יותר. למשל, לבנק המרכזי של יוון אין רקורד מהשנים האחרונות ובכלל אמינות זה לא הצד החזק שלהם".