הכי תמוה מאז פינג-פונג: להקת איזבו תייצג את ישראל באירוויזיון

בגלל מגבלות תקציב של רשות השידור בוטלה השנה הפקת משרד קדם-אירוויזיון, ובחירת הנציג לאירוויזיון הופקדה בידי וועדה מקצועית

במה שכבר נחשבת לבחירה התמוהה ביותר של נציגות ישראלית לתחרות האירוויזיון מאז ההרכב "פינג-פונג" בשנת 2000, הוכרזה היום (יום ג') להקת הרוק האלטרנטיבי "איזבו" כאמן שייצג את המדינה בחצי הגמר הראשון של תחרות הזמר האירופאית ב- 22 במאי בבאקו בירת אזרבייג'ן.

"איזבו" יבצעו את השיר "Time", אותו כתבו במשותף סולן הלהקה רן שם-טוב וזוגתו הקלידנית שירי הדר, ושם-טוב אף הלחין את השיר.

כזכור, בגלל מגבלות תקציב של רשות השידור בוטלה השנה (שוב) הפקת משרד קדם-אירוויזיון מקומי, ובחירת הנציג הופקדה בידי וועדה מקצועית בה ישבו בין השאר המוזיקאים יעקב נווה ונמרוד לב, הזמרים גלעד שגב ומירה עווד ונציגי הערוץ הראשון יצחק זוננשיין, עופר נחשון ורוני ידידיה.

"איזבו", ששלחו את השיר לוועדה ברגע האחרון, הועדפו בסופו של דבר על מועמדים שעל פניו מתאימים בהרבה (לפחות בסגנון המוזיקלי) להשתתפות בתחרות, ובראשם הזמרת מאיה בוסקילה, שנחשבה על דעת רבים למועמדת בטוחה לכרטיס לאזרבייג'ן.

למעשה, הקשר היחיד בין "איזבו" והאירוויזיון קשור לעובדה שרן-שם טוב, אחד המעבדים המוזיקליים המבוקשים בארץ, חתום על הפקת אלבומו החדש של הראל סקעת, שייצג את ישראל בתחרות לפני שנתיים.

את "איזבו" הקימו בני-הזוג רן שם טוב ושירי הדר כבר לפני 15 שנים, והיו מהראשונים בארץ להקליט ולהופיע באנגלית בלבד, אך ההרכב הנוכחי הכולל גם את יונתן לוי וניר מנצור התגבש רק בעשור האחרון.

בין השאר הקליטו חברי הלהקה שני אלבומים באנגלית, המשלבים פופ מערבי ומוטיבים של מוזיקה אתנית וערבית, ואף הוחתמו בשעתו על חוזה הפצה בינלאומי. בימים אלה הם עומדים בפני הוצאת אלבום חדש, שיכלול מן הסתם גם את "Time".

עדיין לא ברור אם לצורך התחרות יסכימו "איזבו", לראשונה בקריירה שלהם, לבצע חלק מהשיר גם בעברית.

כמו כן ייאלצו חברי הלהקה להתמודד עם לוח זמנים צפוף במיוחד כדי להיות מוכנים במועד להשתתפות באירוויזיון 2012, לצד 36 מדינות נוספות בשני מופעי חצי גמר. רוב האמנים לתחרות כבר נבחרו והחלו בהכנות לפני חודשים, מה גם שחברי "איזבו" ייאלצו לגייס עצמאית את רוב עלות ההשתתפות בתחרות, היות ורשות השידור מממנת בפועל רק את כרטיסי הטיסה והמלון ל-4 חברי ההרכב ולראש המשלחת מטעמה לאירוויזיון.

כאמור, ישראל משובצת להופעה בחצי הגמר הראשון ב 22 במאי. רק אם תתברג ב-10 המקומות הראשונים בחלק זה של המופע תוכל להגיע לגמר עצמו, שיתקיים במוצאי שבת ה-26 במאי.