כץ מביך האוצר: התקנות לדמי הניהול יגיעו לוועדה בראשותו

תקנות האוצר בנושא דמי ניהול יגיעו ביום שני הקרוב לועדת המשנה לפנסיה של ועדת הכספים - בראשות חיים כץ

ח''כ חיים כץ, יו''ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, שוב מצליח להביך את משרד האוצר. ביום שני הקרוב, היו צפויות לעלות תקנות דמי הניהול של משרד האוצר לדיון בועדת הכספים, בראשות משה גפני (יהדות התורה). אלא שגפני וחיים כץ, מי שיזם הפחתה דרסטית בדמי הניהול, סיכמו ביניהם כי התקנות יגיעו לועדת המשנה לפנסיה של ועדת הכספים - בראשות חיים כץ עצמו.

נזכיר כי לפי ההסכמים הקואליציונים בין הליכוד לבין יהדות התורה כל סוגיית הפנסיה תגיע לועדת משנה זו בראשות כץ. בפועל, מדובר בהישג של כץ שכן הוא ינהל את הישיבות ואת הדיונים ויצליח לבצע לפחות חלק מהשינויים והפחתות שתכנן בדמי הניהול. נזכיר כי עדיין ישנם פערים עצומים בדמי הניהול המקסימאליים בין הצדדים: האוצר מבקש להפחית את דמי הניהול ל-1.2% כאשר כץ דורש להפחית לשיעור של 0.7%.

למשרד האוצר ניסיון מר במיוחד בהצעות חוק שעלות על שולחנו של כץ: רק לפני שבועות ספורים ריסק כץ את הצעת האוצר להעלות את גיל הפרישה לנשים ל-64, כמו כן ביצע שינוים משמעותיים בנושא הפנסיה לעובדי משרד הביטחון וגם שינויים בהצעת האוצר להעלות את גיל הפרישה של אנשי קבע. אך הישג המשמעותי של כץ מול האוצר היתה ביטול תוכנית ויסקונסין, פרויקט דגל של האוצר בנושא עבודה.