לרכב על הגל: 4 מניות עם פוטנציאל רווח הולך וגדל

לאחר שדוח התעסוקה האמריקני הצביע על התאוששות בשוק התעסוקה, אנליסטים רבים ממליצים כעת על מניות כוח-האדם ■ בין החברות המומלצות: מנפאואר, KELLY SERVICES ו On Assignment

לאחר שב-3 שנים האחרונות העובדים בארה"ב נאלצו לחרוק שיניים ולהישאר גם במקומות עבודה שהם מתעבים, זאת בשל המחסור במקומות תעסוקה והמצב הכלכלי הקשה, כיום, הציבור העובד בארה"ב החל לנשום לרווחה ולחפש משרות חדשות. זאת, בעיקר בשל השיפור המתמיד בשוק התעסוקה במהלך החודשים האחרונים. כך למשל, דוח התעסוקה שפורסם ביום ו' הצביע על כך שנוספו למשק האמריקני יותר מ-240 אלף משרות חדשות.

לפיכך, אנליסטים רבים מסקרים כעת את מניות כוח האדם האמריקניות, המגלמות בתוכן פוטנציאל רווח גדול. מהניתוח הכלכלי שערכו האנליסטים עולה כי, מההתאוששות המתמשכת בשוק התעסוקה ובנתונים הכלכליים, ירוויח כמובן כל המשק האמריקני, אך בפרט ירוויחו גם חברות כוח האדם. להלן מובאות 4 מניות של חברות כוח אדם שעליהן מצביעים האנליסטים כמובילים בתחומם ועם אפסייד גדול.

Robert Half International

מאחר וחברה בינלאומית זו מתמחה בהשמת כוח אדם מקצועי, בייחוד בתחום ה-IT, היא למעשה מעולם לא חטפה חזק במהלך המשברים הכלכליים האחרונים, זאת מאחר שחברות טכנלוגיה רבות משקיעות באופן מתמיד בהחלפת ובעיבויי הצוותים המקצועיים שלהן, כתוצאה מכך הכנסותיה של החברה טיפסו בשנת 2011 ל-3.8 מיליארד דולר לעומת 3.2 מיליארד דולר ב-2010. יחד עם זאת, החברה עדיין רחוקה מהשיאים שרשמה בשנים 2006-2007, אז הכנסותיה הגיעו ל-4.6 מיליארד דולר ורווחיה הסתכמו ביותר מ-2 דולרים למניה - כפול מהרווח שלה כיום.

Manpower Group

מנפאואר, (סימול: MAN), החברה הבינלאומית המתמחה בהשמת כוח אדם בכל התחומים, ראתה את המניה שלה צונחת בחדות במהלך הקיץ האחרון, בעיקר בשל העובדה שהחברה חשופה למדינות אירופה, האחראית לכ-66% מהכנסות החברה. יחד עם זאת, החברה הצליחה להתאושש מעט, אך אנליסטים מציינים כי יש לה הרבה פוטנציאל לרווח גדול, זאת בעיקר משום הם צופים גם התאוששות בשוק התעסוקה האירופי במחצית השנייה של 2012.

קונצנזוס האנליסטים מצביע על כך שרווחי החברה ייצנחו ב-5% השנה לרמה של 3.1 דולרים למניה ורק לאחר מכן המניה תתחיל במהלך של עליות. כאשר המניה של החברה נסחרת היום בכ-50% פחות מהשווי שלה ב-2007, לפי האנליסטים, בתקופה הקרובה היא תציג עליות מרשימות.

Kelly Services

מאז שפורסם דוח התעסוקה, חברת כוח האדם האמריקנית KELLY SERVICES (סימול:KELYA) שמתמחה בהשמת עובדים למשרות זמניות, זינקה ביותר מ-10%, זאת לאחר שבמהלך הימים שקדמו לפרסום הדוח המשקיעים גילו עצבנות והפילו את המניה ביותר מ-20%.

קונצנזוס האנליסטים מצביע על רווח למניה של 0.42 דולר למניה ב-2012, לעומת רווח של 0.29 דולר למניה ב-2011.

בנוסף, האנליסטים מציינים כי החברה שהתמקדה עד כה בהשמה של עובדים זמניים, מתכננת להתמקד בעתיד, כאשר שוק התעסוקה יתאושש עוד קצת, גם בהשמת עובדים למשרות קבועות, מה שייהווה עבורה מנוע צמיחה נוסף, ולכן האנליסטים ממליצים להחזיק את המניה לטווח ארוך.

On Assignment

חברת כוח האדם הגדולה On Assignment (סימול:ASGN) המתמחה בהשמת עובדים בתחומי הבריאות, הביוטק, הנדסה ובתחומים נוספים שאינם נחשבים לרגישים במיוחד לתנודות בשוק התעסוקה, היא חברה שלפי האנליסטים, מתאימה יותר למשקיעים השמרנים יותר.

האופי השמרני של החברה משך אליה משקיעים רבים בתקופת המשבר, כך שהיא היכתה את תחזיות האנליסטים ב-14% לפחות במשך ארבעת הרבעונים האחרונים.