כחלון ל"גלובס": "עלות תדרי הסלולר לא תגולגל לצרכנים"

שר התקשורת: "משרד הביטחון הקפיץ את עלות פינוי התדרים למיליארד שקל - וברור שמשמעות הדרישה הזו היא שתעריפי הסלולר יתייקרו, ולכן לא אתן לזה יד"

"אני לא מוכן שהמאבק בין משרד הביטחון למשרד האוצר בגין עלויות פינוי תדרים יוביל לכך שהמחיר יגולגל בסופו של דבר לצרכנים", כך אומר שר התקשורת משה כחלון בשיחה עם "גלובס". לדברי כחלון, משרד הביטחון חזר ובו ודורש עכשיו סכומים אסטרונומיים, וברור שהמשמעות של הדרישה הזו היא שתעריפי הסלולר יתייקרו, ולכן לא אתן לזה יד".

כחלון אמר עוד שמה שמנחה אותו הוא שהתדרים ישוחררו כמה שיותר מהר במחיר סביר. לדבריו, הוא מקווה שניתן יהיה לסיים את הויכוח בין המשרדים על מנת שניתן יהיה להקים את ועדת המכרזים כמה שיותר מהר. הוא הדגיש כי החברות הסלולריות חייבות לקבל את התדרים במחיר הוגן, שכן מדובר במשאב חיוני לפעילותן, ובלי התדרים לא יהיה דור רביעי בסלולר.

המאבקים בין משרד הביטחון למשרד האוצר על תקציבים הובילו לכך שמשרד הביטחון דורש פיצוי של קרוב למיליארד שקל בגין פינוי התדרים לדור הרביעי - וזאת לאחר שסיכום מוקדם בין המשרדים דיבר על סכום שמוערך בכ-150-200 מיליון שקל בלבד.

הסיכום הושג ביולי שנה שעברה, אך בגלל עיכובים במשרד התקשורת לא קמה ועדת מכרזים לטובת ההקצאה של התדרים. בחלוף הזמן, התגברו המחלוקות בין האוצר למשרד הביטחון - מה שהוביל את משרד הביטחון "להקפיץ" את העלות לפינוי התדרים. משרד האוצר הביע הסתייגות נחרצת לדרישת משרד הביטחון ודרש להיצמד לסיכום מיולי של השנה שעברה. כאמור, גם משרד התקשורת מסתייג מהקפצת המחיר.

באופן עקרוני אמורה לחול הפרדה בין עלות הפינוי של התדרים, לעלותם לחברות הסלולריות. משרד הביטחון מניח כי החברות הסלולריות העשירות יכולות לשאת בסכום, אך בעיני האוצר אין קשר בין הדברים, והקצאת התדרים היא אינטרס של המדינה שיביא להגברת התחרות ולקידמה טכנולוגית שתועיל למשק.