מגדל עצרה המו"מ להשקעת 40 מ' אירו בקרדן סין

העסקה נועדה לשקף שווי של כ-2 מיליארד שקל לפעילות הנדל"ן של קרדן בסין ■ החברה הבת של קרדן מתמקדת בפרויקטים של מגורים ומסחר

חודש וחצי לאחר שקבוצת הביטוח מגדל חתמה על מזכר הבנות להשקעה של 40 מיליון אירו (כ-200 מיליון שקל) בפעילותה של קרדן בסין, הודיעה היום האחרונה על הפסקת המגעים בין הצדדים. "בשלב זה החליטו הצדדים להפסיק את התהליך", נמסר בדיווח לבורסה. על פי הערכות, המגעים לא הגיעו לשלב מתקדם והעסקה הייתה עדיין בשלב של בחינה בחברת הביטוח, שבחרה שלא לאשר אותה. עומר קרייזל, מנהל ההשקעות הראשי של כספי העמיתים במגדל, ניהל את המו"מ מטעם חברת הביטוח.

בסוף חודש דצמבר הודיעה קרדן NV על מזכר הבנות לצירוף משקיע לחברה הבת בסין. מגדל אמורה הייתה לרכוש 10% ממניות קרדן לנד סין (Kardan Land China) תמורת כ-40 מיליון אירו, כך שהעסקה שיקפה לפעילותה של קרדן בסין שווי עצום של כ-400 מיליון אירו (כ-2 מיליארד שקל) אחרי הכסף. זאת שש שנים לאחר כניסת קבוצת קרדן NV לפעילות נדל"ן במדינה.

פועלת להפחתת המינוף

קרדן NV, שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור, פועלת בשנתיים האחרונות להפחתת המינוף שבו היא פועלת. הקבוצה פועלת בכמה מגזרי פעילות (נדל"ן, רכב, תשתיות מים, טכנולוגיות ושירותים פיננסיים).

מניית קרדן ירדה ב-53% בשנה האחרונה, למחיר המשקף לקבוצה שווי של פחות ממיליארד שקל. זאת לעומת שווי של 6.3 מיליארד שקל בסוף 2007.

את פעילות הנדל"ן בסין החלה קרדן בשנת 2005, והיא כוללת כיום שבעה פרויקטים בשלבי פיתוח שונים, בערי המעגל השני והשלישי בסין. קרדן לנד סין מתמקדת בפיתוח פרויקטים מעורבים של מגורים ושטחים מסחריים, הכוללים שטח בנוי של כ-3 מיליון מ"ר, כשחלק החברה בהם עומד על 50%.

סך נכסי קרדן לנד סין עמד בסוף ספטמבר על 488 מיליון אירו, והונה העצמי על כ-231 מיליון אירו. החברה כבר חתמה על חוזים למכירת כ-6,100 יח"ד, שמהם צפוי לה רווח גולמי של כ-30 מיליון יורו.

בתשעת החודשים הראשונים של 2011 תרמה הפעילות בסין רווח של כ-20 מיליון אירו לקבוצה, לאחר שהחברה הבת חתמה על הסכם למכירת 50% מהחזקותיה במרכז קניות בצ'נגדו ברווח של כ-12 מיליון אירו.

בשנה החולפת ביצעה קרדן מהלכי מימוש נרחבים בהיקף של יותר מ-2 מיליארד שקל, שסייעו לה להגדיל את המזומנים שבידיה ולהקטין את היקף החובות. נוסף למרכז המסחרי בסין, מכרה הקבוצה את החזקותיה בבנק Sovcom הרוסי, תמורת 123 מיליון אירו; 16% מ- GTCפולין, זרוע הנדל"ן שלה במזרח אירופה, תמורת כ-195 מיליון אירו, ועוד. את תשעת החודשים הראשונים של 2011 סיכמה בהפסד של 67 מיליון אירו.