אווא קפה רכשה את יבואנית Danesi Caffe ו-Tazza D'oro

זאת תמורת כ-20 מיליון שקל ■ במסגרת הרכישה מוזגו פעילויות שתי החברות תחת "אווא אופציות קפה איכות בע"מ" ■ שווי החברה הממוזגת מוערך בכ-50 מיליון שקל

חברת אווא קפה חתמה בימים אלה על הסכם רכישה בהשקעה של כ-20 מיליון שקל עם חברת אופציות קפה, היבואנית הבלעדית של מותגי הקפה הידועים Danesi Caffe ו-Tazza D'oro.

במסגרת הרכישה מוזגו פעילויות שתי החברות תחת חברת-האם "אווא אופציות קפה איכות בע"מ". בנוסף, לחברה ישנן שתי חברות-בת: חברת La Favorita - יצרנית מכונות האספרסו הוותיקה; וחברת גרין לייף קפה - חברת הסטארט-אפ התעשייתית המפתחת פתרונות בריאים לתעשיית הקפה העולמית.

אווא קפה היא חברת הקפה היצרנית השלישית בגדולה בישראל ומובילת שוק בתחום המותג הפרטי. החברה מחזיקה בנתח של 35% משוק בתי-הקפה בארץ ומשמשת כספקית הקפה הבלעדית של רשתות בתי-הקפה הגדולות בארץ, בהן קפה גרג, קקאו, קפה נטו, אילן'ס, רולדין, קופי טיים, אוליב, מנדרין, לה גופרה ועוד.

בחברה מאמינים כי הרכישה תגרום להשלכות משמעותיות ולקונסולידציות נוספות בשוק בתי-הקפה בארץ. "המיזוג מהווה קפיצת מדרגה מבחינת דריסת הרגל של חברת אווא בשוק הקפה בארץ, ומטרתו חיזוק פעילות הקבוצה בתחום המותגי", מוסיף גל איליטיצקי, שותף ומנכ"ל חברת אווא קפה.

נציין כי בימים אלה החלה אווא קפה בתהליך מיתוג מחדש, הכולל לוגו חדש, אתר אינטרנט, פרסום בכלי התקשורת (רדיו, עיתונות, אינטרנט, שילוט חוצות וטלוויזיה) והשקת קו מוצרים חדש לצרכן הפרטי, הכולל מוצרי קפה אורגני ותחליפי קפה, קפה בטעמים, סדרת "רגעים" - תערובות תה פירות וצמחים המיועדים לחליטה בתפזורת, וכן מוצרי קפה האספרסו של דנסי לבית. ההשקעה במהלך נאמדת בכ-5 מיליון שקל.

בנוסף, לאחרונה חברה אווא לשני שיתופי-פעולה אסטרטגיים עם רשת חנויות הנוחות sogood של סונול, למכירת קפה ותערובות של המותג האיטלקי Danesi כחלק מתהליך המיתוג מחדש של הרשת, וכן עם חברת "סרמוני תה", המותג המוביל של תחום שקיקי התה בבתי-הקפה ובמסעדות, לשיווק בלעדי של מוצריה.

מחזור המכירות השנתי של חברת אווא (לאחר הרכישה) עומד על כ-50 מיליון שקל, והיא צופה להגדיל את מחזור המכירות שלה עד סוף שנת 2012 בכ-18%.

חברת אווא קפה נוסדה בשנת 1941 ומתמחה בייצור, שיווק והפצה של מוצרי ואביזרי קפה, תה וחליטות ומגוון מוצרים נלווים ומשלימים. המפעל המרכזי של החברה נמצא בחיפה, וחברת-הבת La Favorita העוסקת בתחום מכונות הקפה יושבת בבני-ברק.