זמרת הפופ האמריקנית וויטני יוסטון מתה בגיל 48

בשלב זה לא נמסרה רשמית סיבת מותה ■ האתר TMZ מדווח כי גופתה של יוסטון נמצאה במלון בברלי הילטון בלוס אנג'לס, קליפורניה

הלם בעולם המוזיקה: ענקית הפופ האמריקנית וויטני יוסטון מתה בגיל 48. יוסטון, שזכתה ביותר פרסים מכל זמרת אחרת בהיסטוריה, נודעה בשנים האחרונות בעיקר בשל שימושה הנרחב בסמים ונישואיה מלאי התהפוכות לזמר בובי בראון. אשת יחסי הציבור של יוסטון אישרה את דבר מותה של הזמרת, אולם בשלב זה לא נמסרו רשמית סיבת ומקום מותה.

עם זאת, האתר TMZ מדווח כי גופתה של יוסטון נמצאה במלון בברלי הילטון בלוס אנג'לס, קליפורניה. על פי הדיווח, את הזמרת מצא אחד מקרוביה כשהיא מחוסרת הכרה בחדר המלון. למקום הוזעק צוות רפואי שניסה להחיותה אך קבע את מותה סמוך לשעה 16:00.

החל מאמצע שנות ה-80 ועד לסוף שנות ה-90 הייתה יוסטון אחת מהאמנים המצליחים ביותר בעולם. הצלחתה הגדולה של יוסטון לא נעצרה בעולם המוזיקה - היא השתתפה בסרטי קולנוע, ובהם שובר הקופות "שומר הראש", בו כיכבה לצידו של השחקן קווין קוסטנר. שיר הנושא של הסרט, הלהיט I will always love you, מכר מיליוני עותקים ברחבי העולם.

"אני שבור לחלוטין מהחדשות על לכתה של וויטני", אמר מפיק המוזיקה קווינסי ג'ונס. "תמיד הצטערתי על כך שלא הייתה לי ההזדמנות לעבוד איתה. היא הייתה מקורית באמת וכישרון שאין שני לו. אתגעגע אליה נורא".

"השתמשתי בסמים מדי יום"

בדמדומי הקריירה שלה הפכה יוסטון לסימן אזהרה מהדהד מפני שימוש בסמים. מכירות האלבומים שלה צנחו והיא הפסיקה להנפיק להיטים כבעבר. בשנים אלה עלתה הזמרת לכותרות בעיקר עקב שלל שערוריות. היא הודתה כי נהגה לצרוך כמויות גדולות של קוקאין, מריחואנה וכדורים, והקול הידוע שלה הפך צורם וצרוד.

"השטן הגדול ביותר הוא אני. או שאני החברה הטובה ביותר שלי, או שאני האויבת הגדולה ביותר", סיפרה יוסטון בריאיון לרשת NBC, בו הופיעה לצד בעלה. זו הייתה נפילה טרגית עבור כוכבת על שהייתה אחת האמניות הנמכרות ביותר בהיסטוריה של מוזיקת הפופ - עם מכירות של יותר מ-55 מיליון עותקים בארה"ב ו-170 מיליון ברחבי העולם.

"בשנת 1996 שימוש בסמים הפך לעניין יומיומי עבורי", אמרה בריאיון לאופרה ווינפרי ב-2010. "עשיתי את העבודה שלי, אבל לאחר מכן, במשך שנה או שנתיים, זה היה יומיומי. לא הייתי מאושרת בנקודת הזמן הזו. הרגשתי שאני מאבדת את עצמי". בריאיון האשימה יוסטון את נישואיה ההפכפכים לזמר כריס בראון. הוא נעצר בשנת 1993 באשמה שהיכה אותה, ובשנת 2007 בני הזוג התגרשו. יוסטון בילתה פעמיים במוסדות לגמילה מסמים.

יוסטון החלה להופיע בכנסייה כילדה. זמרת הנשמה הידועה ארית'ה פרנקלין הייתה הסנדקית שלה. בשנות העשרה שלה שרה קולות רקע לשורה של אמנים מוכרים ואף עסקה בדוגמנות. בתקופה זו שמע אותה לראשונה הטייקון המוזיקלי קלייב דיוויס. "הפעם הראשונה שבה חזיתי בה שרה... הייתה לזה השפעה מדהימה עלי. לשמוע את הבחורה הצעירה הזאת מחדירה כל כך הרבה אש לשיר", אמר. יוסטון זכתה במהלך הקריירה שלה בשישה פרסי גראמי, שני פרסי אמי ועשרות פרסי מוזיקה אמריקניים.