ברקליס על מניות הגז: לקנות רק את רציו - תזנק ב-50%

האנליסט דייוויד קפלן ממשיך בקו השורי על רציו וטוען כי זרזים למניה יכולים להגיע מ"לוויתן", "דולפין" ו"גל"

האנליסט דייוויד קפלן מברקליס קפיטל ממשיך להמליץ בחום על מניית רציו וטוען כי מדובר במניה היחידה בסקטור הגז הישראלי ששווה קנייה. בסקירה שהוציא קפלן בסוף השבוע ללקוחותיו, בעקבות פרסום הדוחות הכספיים של נובל אנרג'י, הוא טוען כי הזרז הטווח הקצר לסקטור הגז הוא מכל אפסייד שעשוי להגיע ממאגר "לוויתן".

"מנכ"ל נובל אנרג'י דיבר ביום ה' על הצורך לפתח את 'לוויתן' לצורכי יצוא כי המאגר גדול על הצרכים הפנימיים של ישראל", כותב קפלן. הוא מתייחס לקידוחי הנפט העמוקים שמבצעת נובל ב"לוויתן" וטוען כי קידוחים אלה "הם בעלי סיכון גבוה וסבירות נמוכה יחסית, כאשר הפוטנציאל הוא ל-2.7 מיליארד חביות נפט בהסתברויות של 9%-15%".

קפלן מחזיק בהמלצת "נייטרלי" על סקטור הגז באופן כללי, ומלבד רציו המלצותיו על מניות הגז פושרות למדי: "משקל שוק" לאבנר עם מחיר יעד של 2.74 שקל למניה, "משקל שוק" לדלק קידוחים עם מחיר יעד של 13.56 שקל למניה ו"משקל חסר" לישראמקו עם מחיר יעד של 44 אגורות למניה. רציו ודלק אנרגיה זוכות להמלצת "תשואת יתר" עם מחירי יעד של 56 אגורות ו-1,411 שקל למניה בהתאמה.

"הבחירה המועדפת עלינו היא רציו, עם זרזים שיכולים להגיע מ'לוויתן', 'דולפין' ו'גל'", כותב קפלן, שמחזיק בדעה שורית למדי על רציו זו תקופה ארוכה למדי, ובעבר פרסם אפילו מחיר יעד של 80 אגורות למניה.