הוט דורשת מכחלון לחייב השקעה בתשתיות קוויות

נציגי הוט וחברת הייעוץ טאסק ביקשו לקבוע מנגנון תמריצים להשקעות מצד פרטנר וסלקום בתשתיות קוויות, בתמורה לפתיחת התשתיות של הוט לשימושן

חברת הוט דורשת ממשרד התקשורת לחייב את חברות הסלולר להשקיע בתשתיות קוויות בתמורה לפתיחת התשתיות הקוויות שלה לחברות הסלולר - כך עולה מפגישה שקיימו נציגי החברה וראשי חברת הייעוץ טאסק שנפגשו עם צמרת משרד התקשורת בשבוע שעבר.

הוט הסבירה בנוסף, שבשום מדינה בעולם לא נפתחו רשתות כבלים לשימושם של מתחרים, מה שיחייב את משרד התקשורת לקחת זאת בחשבון במידה והוא רוצה לעשות זאת בצורה תקדימית בישראל, כפי שהמליצה ועדת חייק.

לשיטתה של הוט, חייב משרד התקשורת להמליץ על מודל שיביא לכך שבתמורה לפתיחת התשתיות הקוויות, יווצר תמריץ בשוק שיוביל להשקעות של החברות הסלולריות בתשתיות קוויות ושזה לא יהיה שוק סיטונאי בלבד. לדברי גורמים המעורבים בתהליך, הוט סבורה שהשימוש הפסיבי בתשתיות הקוויות, בין אם מדובר בתשתיות בזק או בין אם מדובר בתשתיות שלה, יוביל לכך שחברות הסלולר יעדיפו לרכוש פתרון קצה לקצה מהחברה הקווית במקום להשקיע בעצמן בפריסה של סיבים אופטיים.

הוט הסבירה בפגישה, כי מירס, שהיא חברה אחות שלה, קיבלה תמריץ לפרוס תשתיות ולהשקיע בהקמת רשת חדשה, וזה המודל הנכון שיש לנקוט עבור חברות הסלולר - למצוא מנגנון שיוביל לכך שהן ישקיעו ולא יסתמכו על ההשקעות שעושות היא ובזק.

לגבי השוק הסיטונאי שמנסים בימים אלה להקים, טענה הוט שהוא מעולם לא יושם על חברות כבלים באף מדינה בעולם, אלא רק על חברות הבזק. לדברי הוט, זהו מהלך מורכב של חישוב עלויות התשתיות של הוט, מכיוון שאין תקדימים ואין לכך מודלים בעולם, ולכן מוטלת על המשרד זהירות רבה בבואו לעשות כן.

הנחת העבודה בהוט היא שהשוק הסיטונאי יושם גם עליה כפי שהמליצה ועדת חייק, אך היא מצאה לנכון לבוא ולהסביר את הפרשנות שלה להחלטת הוועדה, היות והיא מעריכה שבקרוב יחל המשרד בעבודה ממוקדת של פתיחת השוק הקווי.