הטיפ היומי: ענקית אלקטרוניקה עם פוטנציאל עליה של 14%

מחלקת המחקר של RBC ממליצים על מניית סימנס הגרמנית בהמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 84 אירו

חברת SIEMENS (סימול בגרמניה: SIE.DE) עוסקת בייצור ושיווק מכשירי חשמל, מוצרי אלקטרוניקה והנדסה ברחבי העולם. פעילות החברה מאורגנת במספר חטיבות עסקיות, הכוללות: ייצור ושיווק טלפונים, מרכזיות ורשתות תקשורת; ייצור ושיווק מוצרים בתחום האוטומציה והבקרה; תחום החשמל והאנרגיה; ציוד ושירותים לתעשיית התחבורה; פיתוח, ייצור ושיווק מערכות וציוד אבחון רפואי וטיפולי; ייצור ושיווק מוצרי תאורה; נדל"ן; ומימון. החברה הוקמה בשנת 1847, ומשרדיה ממוקמים במינכן, גרמניה.

תיק הנכסים של סימנס מתמקד בצמיחה בפעילות בתחומי האוטומציה, יעילות אנרגטית ואנרגיה מתחדשת. נדמה כי לחברה חשיפה גבוהה לאירופה, שכן 43% מהמכירות בשנת 2011 (הפיסקלית) מקורן ביבשת זו. אולם, נתח משמעותי ממכירות אלה מיוצא למעשה למדינות מתעוררות, כך שהחברה חשופה ישירות גם למדינות ה-BRIC.

אנו מעריכים כי יעד ההכנסות של החברה לטווח הבינוני שווה ערך לשיעור צמיחה אורגני שנתי מורכב (organic CAGR) של 5%-8% בשנת 2016, ובהתחשב בנתונים ההיסטוריים של החברה (צמיחה אורגנית של 5% ב-2011), יעד זה הינו ריאלי. בנוסף, לפי החישובים שלנו, בשנת 2011 סימנס הציגה החזרים על ההון המושקע (אחרי מס) בשיעור של 17% - הגבוהים ביותר בקרב מתחרותיה.

מחקר שביצענו מלמד כי לחברה נזילות בהיקף של 8.8 מיליארד אירו, גבוהה מהממוצע בענף. בהתאם, אנו צופים חלוקת דיבידנד בשיעור גבוה מהערכות הקונצנזוס, שתגיע בשנת 2013 (פיסקלית) לסך של 3.6 אירו למניה.

עם זאת, בקרב המשקיעים קיים חשש מההחזקה בשיעור 50% בחברת נוקיה-סימנס (NSN). המיזם המשותף בין חטיבת התקשורת של סימנס וקבוצת הרשתות העסקיות של חברת נוקיה מייצר הפסדים, וסגירתו במקרה הצורך עלולה להיות יקרה.

אנו מתחילים לסקר את חברת סימנס בהמלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 84 אירו למניה. אנו מאמינים כי החברה מתומחרת בחסר, וכי היא תוכל להגיע למחיר היעד שהצבנו - הגבוה בכ-14% ממחיר המניה הנוכחי - הודות לצמיחה של 19% ברווחים ושמירה על מכפיל רווח של 10.8.

*** מחלקת המחקר של RBC שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן