שטייניץ: "אפשר לחשוב שקיצצנו 20% בתקציב הביטחון"

(עדכון) - שר האוצר מגיב לטענות מערכת הביטחון על הקיצוצים לכאורה: "הם ביקשו 7 מיליארד שקל וקיבלו 2 מיליארד שקל אז בשבילם זה קיצוץ; האזרח שלא בקיא בנתונים יכול להתרשם שקיצצנו את תקציב הביטחון ב-20%"

שר האוצר יובל שטייניץ טוען כי איתנות הכלכלה הישראלית הינה תוצר של שמירה על מסגרת התקציב וקרא להמשיך לשמור על מסגרת הגירעון חרף הדרישות החברתיות. שטייניץ הגיב לדוח קרן המטבע הבינלאומית בנאום שנשא בכנס של משרד האוצר בירושלים, אותו מעביר אתר "גלובס" בשידור חי.

"רוב הדרישות צודקות אך בסוף צריך לקבוע סדר עדיפויות", אמר שטייניץ. הוא פנה לעובדי אגף התקציבים באוצר ואמר להם: "לפי קרן המטבע, קיבלתם השנה ציון טוב מאוד".

שטייניץ ניצל את הבמה לתקוף בחריפות את משרד הביטחון, בגין הוויכוח על הקיצוץ בתוספת לתקציב הביטחון. לאחרונה איימו גורמי ביטחון להפסיק הצטיידות בנשק ומערכות הגנה, כמו למשל ב"כיפת ברזל". שטייניץ תקף את הטענות מצד מערכת הביטחון אודות קיצוץ לכאורה.

"אנו מצויים במתקפה ביטחונית שמטרתה לעורר דאגה וחרדה בציבור נוכח מה שקרוי הקיצוץ החד בתקציב הביטחון", אמר שטייניץ. "אנחנו רואים תופעות כמו למשל אלוף פיקוד העורף ששולח מכתב לרמטכ"ל ובאורח פלא למחרת המכתב הזה מופיע בכותרת ראשית בעיתון. יש פגישה של דרגים נמוכים בצבא עם קצין בכיר ובאורח פלא זה מוצא את דרכו לעיתונים ואנחנו כבר מבוהלים כי אנחנו שומעים שאין צבא ואין אימונים ואין טיסות ואין תחמושת ולא מצטיידים ב'כיפת ברזל'".

שטייניץ שלף נתונים שהוכיחו כי לא חל שום קיצוץ בתקציב הביטחון, אלא להיפך: "האזרח שלא בקיא בנתונים יכול להתרשם שקיצצנו את תקציב הביטחון ב-20%. צה"ל ומשרד הביטחון המציאו כאן לוגיקה חדשה - שתוספת משמעותה קיצוץ. תקציב הביטחון השנה הוא הגבוה מאי-פעם. הוא צמח מ-53 מיליארד שקל ל-60 מיליארד שקל תוך 3 שנים. איך תוספת הפכה לקיצוץ? לאלוהים הפתרונים. אולי כי הם ביקשו 7 מיליארד שקל וקיבלו 2 מיליארד שקל אז בשבילם זה קיצוץ".

שר האוצר פנה לשר הביטחון אהוד ברק וקרא לו לכבד את החלטות הממשלה ולהפסיק את ההדלפות לתקשורת מצד גורמי ביטחון: "יש ממשלה והיא החליטה ברוב גדול על תוספת של 2 מיליארד שקל לתקציב הביטחון ועל שקיפות ובקרה. לאחר שנפלה החלטת ממשלה, החלה מערכת של לחצים והפחדות והדלפות לתקשורת. הדבר הזה לא תקין, מוגזם, חסר פרופורציות ועובר את גבולות הטעם הטוב. אני פונה לשר הביטחון ואומר לו, אתם חייבים לכבד החלטות ממשלה. ואם יש לכם השגות - בדיונים פנימיים ולא בהדלפות וספינים. לא ייתכן שהצבא ישבש ביודעין החלטת ממשלה".