מתקפת טרור נגד שגרירויות ישראל בהודו וגיאורגיה

(עדכון) - אשתו של דיפלומט בכיר בשגרירות בדלהי נפצעה קל עד בינוני בפיצוץ מכונית תופת ■ עדי ראייה: האישה הורידה את ילדיה מהמכונית דקות ספורות לפני הפיצוץ ■ הבוקר סוכל פיגוע נגד השגרירות בגיאורגיה

מתקפת טרור נגד מטרות ישראליות בעולם: אשתו של דיפלומט בכיר בשגרירות ישראל בדלהי נפצעה קל עד בינוני בפיצוץ מכונית תופת ליד שגרירות ישראל בדלהי. בנוסף לדיווחים מהודו, נוטרל הבוקר (ב') מטען ברכבו של עובד שגרירות ישראל בגיאורגיה.

גורמים במשרד החוץ ובשירות הביטחון הכללי - האחראי על אבטחת הנציגויות בחו"ל - הנחו את עובדי הנציגויות בחו"ל לגלות עירנות על רקע ציון יום השנה הרביעי לחיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה. בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט אישרו עובדי השגרירות בדלהי כי אירע פיצוץ. דובר שגרירות ישראל בדלהי דיוויד גולדפרב, אמר לסוכנות הידיעות AP כי המכונית התפוצצה סמוך מאוד לבניין השגרירות.

ממידע ראשוני שהגיע לידי חדשות 2 עולה שהאישה נסעה עם ילדיה בדרכה לגן הילדים, ולאחר שהמשיכה לבדה בנסיעה - אירע הפיצוץ. עדי ראייה סיפרו כי האישה הורידה את ילדיה מהמכונית דקות ספורות לפני הפיצוץ.

בתמונות מזירת הפיצוץ בדלהי נראה כלי רכב שהתפוצץ כשהוא מפויח ושמשותיו מנופצות. במשרד החוץ לא דיווחו על נפגעים בפיצוץ, אולם סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת שהעובדת שנסעה במכונית נפגעה באורח קל עד בינוני.

כמה שעות קודם לכן, גילה עובד בשגרירות ישראל בבירה טביליסי מטען שהוצמד לרכבו, זמן קצר לפני שהיה אמור להגיע לעבודתו בשגרירות. חבלנים של משטרת טביליסי הוזעקו למקום וניטרלו את המטען מבלי שנגרם נזק.

המשטרה בגיאורגיה פתחה בחקירה במקביל לבדיקת עובדי השגרירות, במטרה לגלות מי עומד מאחורי ניסיון הפיגוע. מדובר בעובד מקומי של השגרירות הישראלית שיצא הבוקר מביתו, ואחרי ששם את ילדיו בגן נסע לשגרירות. המהלך הנסיעה הוא שמע רעש מוזר ועצר את הרכב בצד הדרך. בבדיקה שערך התגלה מטען החבלה.

רה"מ בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד לפיגועים ואמר: "היום היינו עדים לשני ניסיונות פיגוע נוספים של חפים מפשע. איראן שעומדת מאחורי הפיגועים הללו היא יצואנית הטרור הגדולה בעולם. ממשלת ישראל וגורמי הביטחון ימשיכו לפעול יחד נגד מעשי הטרור האלה ביד חזקה, בשיטתיות באורח רוח נגד הטרור שמקורו באיראן".