אירופה מברכת על אישור צעדי הצנע ביוון הלילה

(עדכון) - מהאיחוד האירופי נמסר היום כי "התמיכה של הפרלמנט היווני היא צעד חיוני לקראת האימוץ של תוכנית החילוץ" ■ ראש ממשלת יוון הודיע היום כי הוא מתכוון לבצע סבב מינויים ושינויים בממשלתו

גרמניה והנציבות האירופית ברכו היום (ב') על אישור צעדי הצנע ביוון, במה שמסתמן כנכונות של שרי האוצר של גוש האירו לאשר את חבילת הסיוע השנייה למדינה בפגישתם ביום ד'.

אולי רן, המפקח על הכלכלה מטעם האיחוד האירופי, אמר היום כי "התמיכה של הפרלמנט היווני היא צעד חיוני לקראת האימוץ של תוכנית החילוץ. אני משוכנע שהתנאים האחרים, כגון זיהוי הצעדים הדרושים לקיצוץ 325 מיליון אירו, יושלמו עד הפגישה הבאה של שרי האוצר".

ביום ד' ייפגשו שוב שרי האוצר של גוש האירו בבריסל וידונו פעם נוספת בגורל חבילת הסיוע על סך 130 מיליארד אירו, לאחר שסרבו לאשרה בפגישתם הקודמת - בשל חוסר הבטחון שלהם כי ישנה תמיכה גורפת ביוון ברפורמות.

פפדמוס יבצע שינויים בממשלה לפני הבחירות באפריל

ראש ממשלת יוון, לוקאס פפדמוס, הודיע היום (ב') כי הוא מתכוון לבצע סבב מינויים ושינויים בממשלתו.

זאת, לפני הבחירות הכלליות במדינה שיערכו בחודש אפריל, על רקע חוסר היכולת של המפלגות בקואליציה להגיע להסכמות באשר לרפורמות והצעדים שעל המדינה לבצע על מנת לקבל את חבילת הסיוע על סך 130 מיליארד אירו.

המדינה אמורה לשכנע את שרי האוצר של גוש האירו שהיא מחוייבת לצעדי הצנע, על מנת לקבל את חבילת הסיוע שעשויה למנוע את הגעתה למצב של חדלות פרעון. השכנוע הנדרש הזה הוא למעשה התחייבותן של כל המפלגות הגדולות ביוון לרפורמות גם לאחר הבחירות, מה שכרגע נראה לא נראה ודאי.

הלילה אושרה תוכנית הצנע בממשלה

לאחר דיונים מרתונים שנמשכו אל תוך הלילה אישר הפרלמנט היווני את תוכנית הצנע הממשלתית, במטרה להוביל לקיצוץ של כ-7% מהתמ"ג של המדינה תוך 3 שנים - באמצעות קיצוץ של 22% בשכר המינימום, רידוד תוכניות הפנסיה ופיטוריהן של כ-150 אלף עובדים מהמגזר הציבורי. במסגרת התוכנית שאושרה יקוצצו השנה 3.3 מיליארד אירו על ידי הורדת השכר, הפגיעה בתוכניות הפנסיה והפיטוריהם.

הציבור ביוון לא מרוצה, בלשון המעטה, מהתוכנית ויוצא בהפגנות אלימות שהחלו כבר ביום שלישי שעבר. שיאם הגיע הלילה כאשר הוצתו מספר בנקים, בתי קפה, חנויות ואולמות קולנוע, בעוד המפגינים מגיבים באלימות קשה כלפי המשטרה היוונית.