הנהלת רכבת ישראל הגישה היום (ב') לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בקשה לביזיון בית המשפט נגד ההסתדרות ונגד ועד העובדים הארצי של הרכבת, בראשות היו"ר גילה אדרעי, בגין השיבושים הקשים שהיו בתנועת הרכבות הבוקר, זאת למרות הוראת בית הדין לוועד שלא לנקוט עיצומים.
"הפרה בוטה"
הנהלת הרכבת מבקשת מבית הדין לזמן את המשיבים לדיון דחוף בפניו, עוד היום ובהקדם האפשרי.
לטענת הנהלת הרכבת, עניינה של הבקשה היא "הפרה בוטה של המשיבים את הקבוע במפורש בהחלטות בית הדין מיום 12.2.12 ומיום 13.2.12, אשר קבע כי השביתה בה נקטו המשיבים, בכך שהורו על אי-הפעלתם של קרטי היורו 4000 החדשים וסירובם לחבר קטרים אלה למערכי הרכבת... הנה בלתי חוקית ואסורה".
"שיבושים מכוונים"
נוסעים רבים דיווחו הבוקר על ביטולי נסיעות ברחבי הארץ בעקבות מה שעובדי הרכבת הגדירו "תקלה טכנית", אלא שלטענת הנוסעים היו אלה שיבושים מכוונים ולא בתקלה.
מדוברות רכבת ישראל נמסר כי העובדים מפרים צו שניתן להם על-ידי בית הדין, הקובע כי עליהם להפעיל את הרכבות. שופטת בית הדין לעבודה בתל-אביב הורתה לעובדים להפסיק את ההשבתה ולשוב במהירות לעבודה, כיוון שההחלטה על הקטרים שיופעלו נמצאת בידי ההנהלה. בית הדין תקפה את ועד העובדים ופסק כי לא הוצגו שום ראיות לכך שהקטרים החדשים אינם בטיחותיים.
צו מחייב
בית הדין הוציא בצהריים צו שמחייב את עובדי הרכבת להפעיל את 4 הקטרים החדשים. בדיון טענו העובדים כי נהגי הקטרים לא סיימו את הכשרתם וכי עשויים להיות ליקויים ביטחוניית, אך השוטפת דחתה את הטענות וקבעה כי החלטות על הפעלת הקטרים נתונות לשיקול-דעתה הבלעדי של ההנהלה ואינה להחלטת העובדים.
מוועד עובדי הרכבת נמסר כי "יוזכר כי ועד עובדי הרכבת לא משבש את עבודת הרכבות, ומדובר ב-4 קטרים שנהגי הרכבת בשלב זה אינם יכולים להסיע אותם מסיבות בטיחותיות של חוסר הכשרה מספקת. השיבושים שנגרמו היום הינם פועל יוצא של החלטת ההנהלה שלא להשתמש בקטרים החלופיים שהוצעו".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.