דפני ליף: לשים סוף לתופעת הלוביסטים בכנסת

נציגי "ב' זה אוהל" ו"ישראל יקרה לנו" שלחו מכתב ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ובו דרישה לחוקק חוקים ברורים נגד פעולות הלוביסטים בכנסת, המייצגים אינטרסים מסחריים

תנועות המחאה "ב' זה אוהל" ו"ישראל יקרה לנו" מאחדות מאמצים ומוצאות מטרה חדשה למאבק: הלוביסטים הפועלים בכנסת.

נציגי התנועות שלחו היום (ג') מכתב ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ובו דרישה לחוקק חוקים ברורים נגד פעולות הלוביסטים בכנסת, המייצגים אינטרסים מסחריים.

דפני ליף, מיוזמות המחאה וממקימי תנועת 'ב' זה אוהל', אמרה כי "אנו דורשים שקיפות מלאה שתחול על מכלול פעולותיו של הלוביסט מול כל גורמי הממשל".

"הלוביסט יהיה חייב בדיווח על מכלול הפעולות אשר נעשות מטעמו של לקוח מסחרי בכנסת או בכל מקום אחר - לא רק מול חברי הכנסת אלא גם מול משרדי הממשלה ומול כל זרועות השלטון", אמר אסף קוזובסקי מ"ישראל יקרה לנו". לדבריו, "יש לחייב כל לוביסט לדווח על הפעלת יחסי ציבור (בין אם מדובר בעיתונאים, טוקבקיסטים ובלוגרים), כי זכותו של הציבור לדעת מי וכיצד מנסים להשפיע עליו - כי אנחנו, הציבור, הוא שמשלם בסוף את המחיר של פעולת הלוביסטים".

עיקרי הדרישות של התנועות: לחייב כל לוביסט בשקיפות מלאה באשר למכלול פעולותיו בשם אינטרסים מסחריים; לחייב את חברי הכנסת לציין באופן בולט מהיכן קיבלו את המידע שהוביל להצעת החוק; לחייב את חברי הכנסת לפרסם את פגישותיהם והתכתבותם עם אינטרסנטים כלכליים; להחיל את הכללים החלים על לוביסטים רשומים גם על פעילי מפלגות לחזק ולשמור על עצמאות את גוף המחקר של הכנסת, המ.מ.מ; לעקור את תופעת התשלום העתידי אותו מקבל חבר כנסת גם שנים לאחר שפרש מהמשכן.

התנועות יוזמות הפגנה משותפת מול הכנסת ביום ד', 29/2, בשעה 13:00, תחת הכותרת: "עולים להגן על הכנסת - הלוביסטים עולים לנו ביוקר".