שר האוצר שטייניץ הפיל את "חוק התספורות" בכנסת

ח"כ מאיר שטרית: "הייתי מפטר את מנהלי הקופות השונות שמשלמים לעצמם משכורות שמנות. הם משלמים לעצמם משכורות של מיליונים וכשבא בעל ההון ולא רוצה לשלם הם יושבים בשקט כי אולי מחר הם יעבדו אצלו"

מליאת הכנסת הפילה היום (ד') את הצעת "חוק התספורות" של ח"כ מאיר שטרית (קדימה) לאחר ששר האוצר יובל שטייניץ הביע התנגדות נחרצת. לפי ההצעה, כל בעל הון שלא עמד בחובותיו כלפי הציבור בזמן הנקוב לא יוכל לבצע גיוסים נוספים בשוק ההון באופן גורף.

"אתם עושים טעות גדולה שעליה ישלמו אזרחי מדינת ישראל", אמר שטרית. "מתן הרשאה לבעלי הון לגייס כספי ציבור למרות שלא פרעו את חובם - זה כמו סובסידיה לטייקונים בחסות הממשלה. איך אתם נותנים לבעלי הון שכבר עשו תספורות על חשבון הציבור לגייס כספים שוב? כנראה שממונה על שוק ההון לא ממלא את תפקידו. אחרת איך אפשר להסביר שמשנת 2006 המוסדיים גבו מהציבור דמי ניהול של 11 מיליארד שקל כשהציבור הרוויח אפס?".

שטרית הוסיף כי "הייתי מפטר את מנהלי הקופות השונות שמשלמים לעצמם משכורות שמנות. כבר עדיף לשים את הכסף בבנק עם ריבית 1% צמוד. מנהלי הקופות האלה משלמים לעצמם משכורות של מיליונים וכשבא בעל ההון ולא רוצה לשלם הם יושבים בשקט כי אולי מחר הם יעבדו אצלו".