עלייה חדה ברכישת אג"ח אמריקניות ע"י הזרים בדצמבר

הזרים רכשו אג"ח אמריקניות ממשלתיות בהיקף של 27.2 מיליארד דולר בחודש דצמבר לעומת 6.2 מיליארד דולר בחודש נובמבר ■ המשקיעים הזרים מימשו החזקות במניות בהיקף של 11 מיליארד דולר

המשקיעים הזרים מימשו החזקות בניירות ערך אמריקניים בכ-21 מיליארד דולר בחודש דצמבר, כך על פי נתוני משרד האוצר האמריקני המפרסם היום (ד') את דוח השקעות זרים בניירות ערך של ארה"ב. מדובר בנתון חלש בהרבה מזה הנרשם בחודש הקודם, בנובמבר רכשו הזרים בהיקף של 58 מיליארד דולר.

המשקיעים בחו"ל מימשו נכסים אמריקניים בהיקף של כ-16.6 מיליארד דולר בחודש דצמבר לעומת רכישות נטו בהיקף של 54 מיליארד דולר בחודש נובמבר.

המשקיעים הזרים מימשו החזקות במניות בהיקף של 11 מיליארד דולר בחודש דצמבר.

ברכישת אג"ח ממשלתיות נרשמה עלייה חדה, הזרים רכשו אג"ח בהיקף של 27.2 מיליארד דולר בחודש דצמבר לעומת רכישה בהיקף של 6.2 מיליארד דולר בחודש נובמבר. יפן רכשה אג"ח אמריקניות קצרות וארוכות טווח בהיקף של 3.5 מיליארד דולר, בריטניה מכרה החזקות באג"ח האמריקניות בהיקף של 11.1 מיליארד דולר.

הביקוש העולמי לאג"ח קונצרניות נותר נמוך; המשקיעים הזרים מכרו אג"ח קונצרניות בהיקף של 20.7 מיליארד דולר בדצמבר לאחר רכישות בהיקף של 4.8 מיליארד דולר בחודש הקודם.