נתניהו יבקר מחר בקפריסין; ידון בשת"פ בפיתוח שדות הגז

כזכור, גם טורקיה וגם לבנון דורשות להשתתף ב"בוננזת" הגז הטבעי שהתגלתה בקידוחי הגז בחופי ישראל וקפריסין, ודולקחת חלק בנתח ברווחים של מיליארדי דולרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו יבקר מחר (ה') בקפריסין ובין היתר ידון עם קובעי המדיניות של האי על המחלוקת שנתגלעה בין ישראל, קפריסין, לבנון וטורקיה לגבי קידוחי הגז הנמצאים בשטחו של האי המחולק.

ראש הממשלה ייפגש עם נשיא קפריסין דימיטריס כריסטופיאס, עם יו"ר האופוזיציה ניקוס אנאסטסידס ועם שרי ממשלה נוספים במטרה לחזק את היחסים המתהדקים בין המדינות.

בין הנושאים שיידונו: שיתוף פעולה בתחום הגז הטבעי, וצעדים נוספים להגברת התחרות וביטחון האנרגיה בשתי המדינות. בנוסף, הצדדים ידונו בנושאים כלכליים נוספים כגון קידום התיירות והסחר בין המדינות, קידום שיתופי פעולה בתחום החקלאות, הבריאות, והמחקר של מזרח הים התיכון.

הביקור של נתניהו יהיה למעשה הביקור הראשון של ראש ממשלה ישראלי באי המחולק, זאת משום שהממשל בישראל לא היה מעוניין לקלקל את היחסים הטובים שהיו לו עם טורקיה בעבר. יחד עם זאת, כיום, היחסים המעורערים עם הממשל הטורקי וגילויי הגז האחרונים בשטחה של קפריסין, הובילו את נתניהו לשקול מחדש את חיזוק הקשרים - הן הכלכליים והן הביטחוניים עם קפריסין.

"המשלחת של ראש הממשלה נתניהו תדון בין היתר בחפיפה שנוצרה בין שטחי רישיונות קידוח שחולקו בידי המדינות", לדברי יו"ר רשות האנרגיה הקפריסאית, סולון קאסיניס.

מדובר בשטח הקידוח בלוק 12 הקפריסאי, שבזיכיון לקידוחים בו מחזיקה חברת נובל אנרג'י האמריקנית, כשבידי קבוצת דלק קידוחים הישראלית אופציה לרכוש 30% מהרישיון.