רד בול מצמצמת חשיפה בישראל - ותפטר עשרות עובדים

המהלך של רד בול בא לאחר שנתח השוק בישראל של משקה האנרגיה הפופולרי ירד בשנים האחרונות, ברקע תחרות עזה מצד המותגים XL ו-BLU

אחרי כישלונות חוזרים ונשנים לכבוש בחזרה את שוק משקאות האנרגיה, חברת רד בול העולמית מצמצמת את פעילותה בישראל ואף שוקלת לסגור את האופרציה בארץ. החברה העולמית חתכה את תקציב השיווק ב-50%, וכתוצאה מכך היא צפויה לפטר עשרות עובדים.

המותג רד בול שווק במשך שנים רבות על-ידי חברת תימקו ושלט בשוק משקאות האנרגיה עם נתח שוק של מעל 60% עד שנת 2006. בעקבות הסכסוך עם חברת תימקו עבר המותג לידי חברת סידס אך החל לאבד נתח שוק.

בהמשך החליטה החברה העולמית לפתוח בישראל אופרציה, והפעילות נוהלה על-ידי מנכ"ל מקומי. אלא שרד בול איחרה את המועד. כבר בשנת 2007 היא איבדה את המובילות לטובת המותג XL שמשווק היום על-ידי טמפו.

בהמשך נכנסו מותגים רבים לשוק שהתחרו גם על המחיר. לפי סטורנקסט, בשנת 2011 רשם שוק משקאות האנרגיה סטגנציה והסתכם ב-132.8 מיליון שקל בלבד. המותג XL מוביל את השוק עם נתח שוק כספי של 58.3%. המותג BLU מחזיק ב-31% מהשוק, ואילו המותג רד בול החזיק בנתח שוק כספי של 7.5% בלבד.

מרד בול לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.