אנליסטים על טבע: "שנת 2012 צפויה להיות טובה יותר"

האנליסטים צופים שהחברה תרשום תוצאות טובות יותר בשנת 2012 מאשר התוצאות שהציגה אתמול ■ במריל לינץ' ודויטשה בנק מחזקים את ההמלצה שלהם על קניית המניה

הדוחות הכספיים של טבע שפורסמו אתמול (ד') חיזקו את המלצות האנליסטים על החברה והם צופים שהיא תמשיך להציג תוצאות דומות בשנה הקרובה. טבע דיווחה על עלייה של 28% בהכנסות הרבעוניות ל-5.7 מיליארד דולר ורווח רבעוני של 1.4 מיליארד דולר או 1.59 דולר למניה, עלייה של 23% ו-27%, בהתאמה.

בכלל פיננסים מעריכים שהסיבה לתואצות הטובות ברבעון הרביעי נובעים בעיקר מהשקת הליפיטור וה-Zyprexa. בכלל פיננסים מסכימים עם התחזית של טבע לפיה המכירות של תרופת הדגל שלה, הקופקסון, יגיעו לשיאן במהלך שנת 2012. בחברת ההשקעות לא שינו את את ההמלצה שלהם למניית טבע והיא עדיין ב"תשואת שוק".

"להערכתנו, למרות עקיפת הקונצנזוס על הרווח למנייה בסנט אחד בלבד, עליה של 25% בדיבידנד בתוספת התבדות החששות המוקדמים מתוצאות חלשות, אנו נותרים בהמלצת תשואת שוק", נכתב בסקירה של בית ההשקעות.

לעומת כלל פיננסים, במריל לינץ' הרבה יותר אופטימים ביחס לביצועי טבע בשנת 2012. במריל לינץ' צופים שההכנסות של טבע בשנת 2012 יעמדו על 21.6 מיליארד דולר, כשהרווח למניה לשנת 2012 צפוי לעמוד על 5.59 דולר והרווח למניה בשנת 2013 יעמוד על 5.15 דולר לעומת תחזית קודמת לרווח של 4.93 דולר.

מריל לינץ' הכניסו במודל שלהם על טבע האפשרות שתצא תרופה גנרית שתתחרה בקופקסון כבר בשנת 2013, אבל בגלל ההערכות שחברות מתחרות עדיין רחוקות מאפילו לקבל אישור של ה-FDA על תרופה גנרית, הם מודים שהסבירות של זה היא נמוכה. "אנחנו עדיין ממשיכים להכניס למודלים שלנו על טבע האפשרות לתרופה מתחרה בקופקסון בשנת 2013, אבל אנחנו יודעים שמדובר בגישה שמרנית מצידינו.

בעקבות כך חברת ההשקעות מעלים את מחיר היעד של המניה ל-55 דולר מהתחזית הקודמת שלהם שעמדה על 52 דולר - מחיר המניה היום עומד על 45 דולר - ומעריכים שיש פסימיות יותר מדי גדולה בקרב האנליסטים בוול סטריט בנוגע לביצועיו של הקופקסון. במריל לינץ' ציינו לטובה ההחלטה של טבע להעלות ב-25% את תשלום הדיבידנדים, והם כמובן ממשיכים לדבוק המלצת "קנייה" למנייה של החברה.

גם בדויטשה בנק שומרים עדיין על המלצת "קנייה" לטבע ומחיר היעד של המניה נותר על 48 דולר, והרווח למניה צפוי לעמוד בשנת 2012 על 5.59 דולר למניה, ובשנת 2013 צפוי לעמוד על 5.97 דולר למניה. בבנק רואים מספר הזדמנויות להשקעה במניה בחצי הראשון של שנת 2012, הנובעים בין היתר משיפור בביצועי החברה בשוק התרופות הגנריות בארצות הברית כמו גם במספר רכישות אסטרטגיות שעומד החברה לבצע במהלך השנה. בבנק מציינים לטובה את הרכישה החוזרת של המניות בהיקף של 3 מיליארד דולר.