הבנק העולמי יבחר מחליף לזוליק במהלך חודש אפריל

הבנק הודיע שניתן יהיה להציג מועמדות לתפקיד נשיא הבנק עד ה-23 במארס ■ ביום רביעי הודיע הנשיא הנוכחי רוברט זוליק על כך שהוא לא מעוניין להמשיך לקדנציה נוספת

הבנק העולמי הודיע שוהא מתכוון לבחור את הנשיא הבא שלו במהלך פגישות הדירקטוריון השנתית שלו שייערכו בחודש אפריל, זאת על רקע הודעת הנשיא המכהן רוברט זוליק ביום רביעי, שהוא אינו מעוניין להמשיך בקדנציה שנייה בתפקיד.

בהודעה של הבנק נמסר שהמועד האחרון להצגת מועמדות לתפקיד הינו ה-23 במארס, ולאחריה תצומצם רשימת המועמדים לאלה המתאימים ביותר והם יוזמנו ל"ראיון עבודה". בבנק הבטיחו שתהליך הבחירה והמינוי יהיה הגונים ושקופים.

למרות שהתפקיד פתוח למועמדים מכל המדינות, יש חוק לא כתוב שנשיא ארצות הברית הוא זה שבעצם ממנה את נשיא הבנק העולמי - כך קרה במקרה של זוליק שמונה על ידי הנשיא ג'ורג' בוש. מספר מדינות ברחבי העולם מתכוונות להתנגד למהלך שכזה השנה בינהם ברזיל ששר האוצר שלה, גווידו מנטגה, אמר שבעקבות המצב הכלכל העולמי צריך לתת למישהו שהוא לא אמריקני את התפקיד. מנטגה הזהיר שמדינתו תפעל בכל הכוח על מנת שלא ימונה נשיא אמריקני לתפקיד.

בארצות הברית כבר העלו מספר מועמדים אפשריים לתפקיד בינהם לארי סטמרס, ראש המועצה הלאומית לכלכלה בזמן תקופתו של הנשיא אובמה והכלכלן הראשי לשעבר של הבנק העולמי. גם שמה של מזכירת המדינה הילארי קלינטון הוזכר בעיתונות כמו גם שמה של סוזן רייס שגרירת ארצות הברית באו"ם.