אפסילון: ירידה חדה במחירי הדירות - לא הייתה ולא תהיה

בבית ההשקעות אפסילון: "רגיעה ממשית בשוק הדיור עדיין רחוקה מאוד" ■ "כל עוד הריבית נמוכה, לא תהיה ירידה משמעותית במחירי הדיור"

"כל עוד הריבית נמוכה, שוק העבודה נמצא בתעסוקה מלאה ו"תחושת עושר" יציבה, לא נחזה בירידה משמעותית במחירי הדיור", כך מעריכים בבית ההשקעות אפסילוןלאחר פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר.

בבית ההשקעות סבורים כי המרחק בין המצב כעת בשוק הדיור לבין רגיעה ממשית בשוק הדיור עדיין גדול מאוד ומציינים כי בשבועות האחרונים יותר ויותר רוכשים פוטנציאליים "יורדים מהגדר" ותרים אחר דירות. "ירידה חדה במחירים לא הייתה בחודש האחרון וככל הנראה גם לא תהיה", סבוים באפסילון.

בהתייחס לריבית בנק ישראל, סבורים באפסילון כי המהלך של הפחתת הריבית הסתיים והריבית תישאר במקומה לעת עתה. "עליית המדד באופן ניכר מעבר לתחזיות, לצד העובדה שסעיף הדיור היווה את אחד הגורמים העיקריים לחריגה מהתחזית יכולים לשמש כתמרור אזהרה לבנק ישראל", מציינים בבית ההשקעות.

עוד מציינים כי מאז הפחתת הריבית לפני כשבועיים, עלו ציפיות האינפלציה במחצית האחוז בטווחים הקצרים ובכ 0.2% בטווחים הארוכים, "העלייה החדה בציפיות האינפלציה לא מותירה לבנק ישראל (ולקונצנזוס שהתגבש בשוק) ברירה אלא לשנות את תחזיותיהם לגבי המשך מגמת הריבית".