תלמה קיצרה פרסומת ל"קוקומן קוקיס" עקב תלונות לרשות השנייה

לרשות השנייה הגיעו עשרות פניות של משפחות מאמצות נגד הפרסומת ■ לבקשת הרשות השנייה קיצרה תלמה את הפרסומת והשמיטה את הקטע העוסק באימוץ

בימים האחרונים עלתה לאוויר פרסומת של חברת תלמה, במסגרת קמפיין חדש של חטיפי "קוקומן קוקיס", בה נראית עוגית חטיף חומה הפונה לאמה העוגייה הלבנה ומבקשת שתסייע לה ב"עבודת שורשים". האם מגלה לבתה כי היא מאומצת, והבת המבוהלת פותחת בחיפוש אחר שורשיה ומבקשת את עזרת הצופים לסייע לה.

זמן קצר לאחר שהפרסומת עלתה לאוויר, הגיעו ללשכת נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, עשרות פניות של משפחות מאמצות שהזדעזעו מהפרסומת.

בעקבות התלונות הרבות - בהן גם פנייה של מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, שתקף את הפרסומת - פנה נציב פניות הציבור באמצעות הרשות השנייה אל חברת יוניליוור, בעלת המוצר, והודיע לה על התלונות הרבות שהתקבלו.

בעקבות הפניות ולבקשת הרשות השנייה קיצרה החברה את הפרסומת המדוברת והשמיטה את הקטע העוסק באימוץ. החברה הודיעה כי היא קשובה לציבור צרכניה וכי שינתה וקיצרה את הפרסומת. החברה הביעה התנצלות על המקרה והוסיפה כי לא הייתה לה כל כוונה לפגוע בצרכנים.

מיוניליוור נמסר בתגובה: "בעקבות פניות שהתקבלו, חברתנו שינתה וקיצרה באופן מיידי את סרטון הפרסומת כך שכל נושא האימוץ אינו מוזכר עוד בנוסח זה. כמו כן, דאגנו להסיר את גירסת הפרסומת מכל ערוצי האינטרנט שבאחריותנו. לא הייתה לנו כל כוונה לפגוע במי מצרכנינו, ואנו מתנצלים מעומק ליבנו אם אכן כך קרה".