ח"כ זועבי הותקפה בביקור בחברון: "מחבלת", "בוגדת"

בעת סיור שקיימה ח"כ זועבי בחברון, מתנחלים ופעילי ימין קראו לעברה קריאות גנאי בוטות ■ זועבי: "צה"ל עושה אפרטהייד בתושבי חברון - השפלה והתנכלות רק בגלל כמה מאות מתנחלים שגרים בעיר"

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) זכתה לקבלת פנים לא אוהדת בלשון המעטה, במהלך סיור שקיימה אתמול בחברון. זועבי הותקפה ע"י פעילי ימין ומתנחלים, שקראו לעברה קריאות גנאי בוטות כמו "מחבלת", "בוגדת", "תמותי" - ואף לעגו למצבה המשפחתי ואמרו "מי יתחתן עם אחת כמוך".

זועבי סיירה בחברון "כחלק מהקמפיין לפתוח את רחוב שוהדא בעיר", לדבריה. זועבי טוענת כי צה"ל ממשיך לסגור את הרחוב, שנסגר חלקית לאחר הטבח של ברוך גולדשטיין ב-1994 ונסגר הרמטית לאחר האינתיפאדה השנייה. לדבריה, הסיור בחברון לא קשור להפגנה שמתכננים פעילי ימין מול ביתה של זועבי בעוד כשבועיים ומול משרדי בל"ד בנצרת.

זועבי טוענת להשפלה והתנכלות של צה"ל לתושבי העיר חברון ומשתמשת שוב במונח "אפרטהייד" שעושה צה"ל בתושבי חברון "רק בגלל כמה מאות מתנחלים שגרים בעיר ושהופכים את חיי כלל התושבים שם בלתי נסבלים", לדבריה.

את הסיור של זועבי בחברון ליוו אנשי אבטחה ומשטרה שניסו להרחיק את פעילי הימין מזועבי מחשש לתקיפה פיזית חמורה יותר. פעילי הימין והמתנחלים קראו לעבר זועבי "איך את לא מתביישת להגיע לכאן"; "אותם חיילים שתקפת במשט המרמרה מגינים עלייך עכשיו".

מלשכתה של זועבי נמסר: "המתנחלים בחברון קובעים את הטון בעיר ומקבלים גיבוי מצה"ל. ישנו דור פלסטיני חדש שנחוש לצאת למאבק פוליטי עמיי בלתי אלים - רק כך ניתן לשבור את הכיבוש".

לצפייה בסרטון באתר פליקס

לצפייה בסרטונים הכי נצפים באתר פליקס