מחסור חמור בעופות טריים בפ"ת, אלעד ואלפי-מנשה

ברקע לאי-אספקת העופות הטריים עומדת החלטתה של עיריית פתח-תקווה להעלות את האגרה המשולמת ע"י סיטונאי העוף מ-4 אגורות לק"ג ל-30 אגורות לק"ג

מחסור חמור בעופות טריים ברשתות השיווק בעיר פתח-תקווה וכן ביישובים אלעד ואלפי-מנשה, בשל מחלוקת בין עיריית פתח-תקווה לסיטונאי העוף הטרי.

ביום שלישי בשבוע בעבר קיבלו רשתות השיווק בעיר אספקה אחרונה של עופות טריים, שלא חודשה עד לרגע זה. כתוצאה מכך, כבר בסוף השבוע האחרון ניכר מחסור בעוף טרי בחלק מרשתות השיווק, וכיום במרבית הרשתות אין כלל עוף טרי, והעוף שנמכר בסניפים המועטים הוא כפי הנראה עוף שנשחט כבר בשבוע שעבר.

ברקע לאי-אספקת העופות הטריים לעיר עומדת החלטתה של עיריית פתח-תקווה להעלות את האגרה המשולמת על-ידי סיטונאי העוף מ-4 אגורות לק"ג ל-30 אגורות לק"ג. האגרה נגבית מהעיריות בשל הפיקוח הווטרינרי שהן מפעילות על הסחורה הנכנסת לעיר. השירות הווטרינרי באלעד ואלפי-מנשה הוא משותף לשירות הווטרינרי של העיר פתח-תקווה.

פורום סיטונאי העוף הטרי כולל את כל המשחטות הגדולות בישראל, לרבות עוף טוב, א.ת שיווק, מילועוף, עוף הגליל, עוף עוז ועוד, המחזיקות בנתח כמותי של כ-65% בענף הפטם ובנתח שוק כמותי של 90% בענף ההודו.

אבשלום דולב, מרכז פורום סיטונאי העוף, אומר ל"גלובס" כי "העוף לא יכול לשאת את האגרה של 30 אגורות לק"ג, ולכן אין לנו כוונה לחדש את אספקת העופות לעיר פתח-תקווה. בכל העיריות נגבה תשלום של 4 אגורות בלבד לק"ג. בדיקת העיריות מיותרת, כיוון שהסחורה נמצאת בפיקוח וטרינרי של המדינה ויוצאת מהמשחטה עם חותמת של וטרינר שפיקח עליה. אנחנו שולחים תוצרת לאירופה וארה"ב ולא נבדקים שם בבדיקות משנה".

לדבריו, "רשתות השיווק פנו אלינו ואמרו שהן רוצים עופות, אבל הסברנו להן שאנחנו לא נכנסים לעיר כרגע".