בעלי האג"ח נגד דלק נדל"ן: פתחו תיק בהוצאה לפועל

עו"ד גיא גיסין המייצג את אג"ח סדרה כ"ה, פנה לשופטת אלשיך בבקשה לאישר מינוי משקיף לחברה - וכן עדכן על פתיחת תיק הוצאה לפועל, על סך 293 מיליון שקל

בעלי האג"ח מסדרה כ"ה של דלק נדל"ן, אשר בשליטתו של יצחק תשובה, פתחו היום (ב') תיק בהוצאה לפועל נגד החברה וביקשו מביה"ד לעבודה בת"א מינוי משקיף נאמן להתנהלותה.

היום פנה עו"ד גיא גיסין, המייצג את סדרה כ"ה, לשופטת ורדה אלשיך בבקשה לאשר מינוי משקיף לדלק נדל"ן - אשר לדבריו, אינה עומדת בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי אגרות החוב.

כמו כן, עדכנו הנושים בדבר פתיחת תיק הוצאה לפועל נגד החברה, על סכום החוב לבעלי האג"ח שצריך היה להיפרע ב-31 בינואר - על סך 293 מיליון שקל.

לטענת נושיה של דלק, החברה לא יכולה להעיד על עצמה שהיא חדלת פירעון מצד אחד ולהמשיך להתנהל באמצעות נושאי המשרה ובעל השליטה בה, בלי ביקורת של בית המשפט.

לפיכך, מבקש גיסין למנות לחברה משקיף נאמן אשר יהיה מוסמך לפקח על התנהלותה, ואף "לחקור ולבדוק את פעילות והחלטות החברה בשנתיים האחרונות, אשר הובילו את החברה למצבה הנוכחי".

כזכור, מסמך העקרונות להסדר חוב בין בדלק נדל"ן נחתם לאחר חמישה חודשים של מו"מ. ההסדר מתייחס לחוב כולל של 2.15 מיליארד שקל ל-3 סדרות אג"ח ובו תרומה גדולה מצד בעל השליטה: הזרמה של כחצי מיליארד שקל ב-10 השנים הבאות וביטחונות של כ-400 מיליון שקל (שעבוד מדרגה שנייה על נתח מאחזקתו של תשובה במניות קבוצת דלק, בשיעור של 8% ממניות הקבוצה).

תרומה נוספת של תשובה להסדר תהיה ויתור על חובות וערבויות בגובה של כ-120 מיליון שקל ותשלום מיידי במזומן של כ-40 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. ‏