רשות השידור מעסיקה מקורב לרה"מ ללא אישור שר האוצר

רשות השידור בחרה בעו"ד יהודה רוה ללוות אותה במימוש נכסי הנדל"ן ■ הבחירה בעו"ד רוה נעשתה ללא מכרז, מבלי לקבל את אישור שר האוצר כנדרש בתקנות

המשך לפרשת מינוי עו"ד יהודה רוה: ל"גלובס" נודע כי רשות השידור העניקה פטור ממכרז לעו"ד רוה, מקורבו של ראש הממשלה והשר הממונה על רשות השידור בנימין נתניהו, מבלי שקיבלה אישור משר האוצר. למרות זאת, עו"ד רוה החל לעבוד עבור רשות השידור זמן קצר לאחר שהתקבלה החלטת ועדת המכרזים בעניינו.

ועדת המכרזים אישרה לפני כ-3 שבועות את הפטור ממכרז וכן את הסכם ההתקשרות עם עו"ד רוה, בין היתר על בסיס תקנה 3 (28), בציינה כי מדובר ב"יחסים מיוחדים".

ואולם בדיקת "גלובס" מעלה כי הדבר מנוגד לתקנות המכרזים המחייבות אישור מיוחד של שר האוצר. בתקנות נכתב כי "התקשרות שלגביה נתקיימו נסיבות מיוחדות ונדירות המצדיקות עשייתה ללא מכרז, ובלבד שוועדת הפטור, באישור שר האוצר, החליטה מטעמים מיוחדים שיירשמו, לפטור אותה מחובת מכרז".

בתגובה לפניית "גלובס", מסרו ברשות השידור כי "לא הוגשה פנייה לשר האוצר, מאחר שעל-פי דין תאגיד כרשות השידור אינו מחויב בפנייה כזו".

במשרד האוצר סותרים את טענת הרשות ואומרים כי למרות שהרשות היא תאגיד סטטוטורי, "התקשרויות של תאגידים כהגדרתם על-פי תקנות חובת המכרזים בפטור ממכרז, סעיף 3 (28), מחייבות אישור שר האוצר".

כפי שנחשף ב"גלובס", עו"ד רוה נבחר על-ידי רשות השידור ללוות אותה בכל הקשור במימוש נכסי הנדל"ן. עיתוי ההתקשרות קריטי, שכן הרשות נמצאת ערב אישור הרפורמה, שחלק מרכזי בה הוא מימוש נכסי הנדל"ן המוערכים במאות מיליוני שקלים.

בדוח ועדת המכרזים נכתב בנימוקים להתקשרות עם רוה כי "הרשות מנהלת מגעים מול משרדי הממשלה בנוגע למתווה המחודש לרפורמה הכולל התייחסות לנושא הנדל"ן... לעו"ד רווה ניסיון רב והיכרות במגעים מול כל הגורמים הרלוונטיים מולם עומדת הרשות בנושא זה".

רוה וזוגתו, עו"ד תמי רוה, יו"ר דירקטוריון חדשות ערוץ 2, נחשבים למקורבים למשפחת נתניהו. רוה אף זכה להצעה לשמש בתפקיד היועמ"ש בזמן הקדנציה הראשונה של נתניהו כראש ממשלה.